Nu inca un post despre francofonie

Chiar daca nu credeam ca o sa am si eu un post scris pe fondul enervarii generale cauzate de claca francofonilor, well, they got to me too.

Azi a trebuit sa particip la unul dintre evenimentele lor, unul cu covor rosu si fitze graseiate. Ajunsa la evenimentul in cauza a trebuit sa-mi caut un loc unde sa stau, iar ghinionul a facut sa intreb doua babe acre daca scaunul de langa ele e liber. Mi s-a raspuns in franceza ca ele nu inteleg. Eu le intreb din nou, dar in engleza, daca that seat is taken. "En francaise", imi spune una dintre ele, ca doar e eveniment francofon (explicatia). Mrrrrrr cu figurile astea... la voi acasa. Nu stiu sa-i explic ce vreau pentru ca eu nu vorbesc franceza, dar stiu sigur ca a inteles, pentru ca dupa cinci minute de gesticulari incordate din partea mea si mutre de muraturi din partea femeilor, mi se da ok-ul sa ma assiez moi. Bitches.

Dar mai bine stateam in picioare, pentru ca m-au tinut vreun sfert de ora, pana a inceput evenimentul respectiv, sa ma piseze ca am venit la un eveniment unde se vorbeste in franceza, bla bla bla, si cum o sa ma descurc eu. Cu o sfortare de neuron ii raspund ca "Mais je comprande francaise (sau cum s-o scrie n. red.)". Atat mi-a trebuit, m-au luat in alta serie - "Pai daca intelegi, de ce nu vorbesti?". "Ca nu stiu femeie!". Noroc ca a inceput panarama de eveniment, ca nu ma vedeam bine. Btw, a fost o dezbatere de vreo doua ora din care eu nu am inteles nimic, ca era peste nivelul meu de franceza (vocabularul de baza include pinot noir & gris, chanel, chocolat & stuff). A la maison cu voi!

Etichete: ,