Next on my wishlist: cel mai bun restaurant din lume

Desigur, afirmatia mi se pare exagerata indiferent de context, pentru ca eu nu cred in etichetele cu "cel mai bun(a)". E o chestie relativa.

Dar lasand asta la o parte, o masa la restaurantul El Bulli din Barcelona, care a fost desemnat (din nou!) cel mai bun restaurant din lume, e next on my wishlist.

Din cate am inteles, e cam greu cu rezervarile acolo pentru ca se fac incepand cu octombrie, pentru sezonul urmator, si avand in vedere ca e deschis doar din aprilie pana in septembrie, nu o sa pot merge acolo de ziua mea :P

Chef-ul restaurantului e Ferran Adria, de care auzisem mai demult ca e inventatorul "gastronomiei moleculare". Chiar daca mie-mi suna din acelasi film cu "dieta macrobiotica" aia fada si dubioasa pe care o tine Gwyneth Paltrow si cu papagalu' de barbat'su, se pare ca e nothing of such thing. De fapt Adria foloseste tot felul de scheme stiintifice si tehnologice in bucatarie, ca sa puna-n farfurie niste minunatii :))

So, dupa ce reusesc sa rezerv o masa la El Bulli, astept ziua X, iar cand ajung acolo, o armata de chelneri o sa-mi puna sub bot vreo 30 de feluri (!!!) de papa bun-bun, totul asortat cu vinuri alese de un sommelier care chiar se pricepe. Si toata distractia dureaza cam 5-6 ore. Heaven...

Ah, si te arde de vreo 120 de euro (250 cu tot cu vin), pret de altfel normal pentru un restaurant clasat cu trei stele Michelin.

Dar se pare ca sansele sa prinzi o masa acolo sunt de 1 la 200 :-/ Wish me luck (si pofta buna! :)