Enescu, Opera & Pretty Woman

Din motive care nu au tinut de mine n-am mai reusit sa ajung la Delta Music Fest. Unde am auzit ca nu a fost prea multa lume, chestie care mie mi-ar fi picat tare bine daca as fi putut merge - un festival asa, mai cosy :)

In schimb am fost ieri la spectacolul de deschidere a Festivalului Enescu. Poate nu se compara, dar mie imi place cel putin la fel de mult, chiar daca eu nu reusesc sa trec de jumatatea unui spectacol de opera fara sa ma foiesc, sucesc, sa ma urc cu picioarele pe scaun, sa chicotesc si sa carcotesc ca o prost crescuta ce sunt ;p

Dar ieri a trebuit sa raman pana la final, si chiar un pic dupa, si am simtit ca ma sufoc in Sala Palatului pentru ca se facea economie la aerul conditionat. Holender cu prezentari interminabile si glume la care doar el radea. Si Iorgulescu creepy as always. Nu stiam eu de ce mi se pare atat de dubios, insa ieri, at a closer look (actually a stare with eyes open wide and a scared look), mi-am dat seama de ce - pentru ca se vopseste =)) Castaniu-roscat, ca mama. Si Holender la fel de dubios, pentru ca e prea bronzat.

Însa lasand Traviata si Aida la o parte si ramânând tot la freze, femeile alea chiar au in job description ca tre' sa-si faca parul sa arate ca o oala de sarmale? Si cine le indeasa in rochiile pe la marginile carora se revarsa intr-un mod so unappealing? Ca n-am mai vazut o soprana care sa arate decent de la Ruxandra Donose incoace (Angela Gheorghiu nu se pune ca si ea e dubioasa, din motive separate :))

Pff, oricum, singura data cand am stat la o opera pana la sfarsit a fost prima oara, evident. Implinisem 19 ani si m-am dus sa vad Madame Butterfly singura, nu pentru ca eram sola, perduta & abandonata, vorba lu' Chio Chio San, ci pentru ca eram single, independent free & empowered. Doh. Si m-am plictisit si atunci un pic, mai ales pe final, da' nu am vrut sa recunosc. Inca eram sub influenta lui Richard Gere care ii spune Juliei Roberts in "Pretty Woman" ca opera e ceva de mare exceptie. Asa ca ma asteptam si eu sa am reactii dramatice, da' norocul babutei care nimerise in loja mea, nu am facut circ. Julia Roberts on the other hand, "almost peed her pants". Eh, n-a fost sa fie :)

Dar pana la urma tot mi-au placut mult de tot placut Nessun Dorma, Cavatina of Figaro si Bel ragio lusingher. Si astea-s arii, nu fructe de mare, da?!

Etichete: , ,