Perfection? I haz it: Chocolate Chip Cookies

Asta se anunta a fi o poveste lunga, in care se demonstreaza - yet again - ca eu sunt pe alocuri tampita, asa ca try to stay focus on these:Pai era intr-o zi in care eu, ca orice gospodina, rasfoiam online New York Times-ul, unde intre o analiza a efectelor recesiunii economice asupra bursei si o cronica de la The Met am gasit retzeta chocholate chip cookies-urilor perfecte. Nici mai mult, nici mai putin. Domnii jurnalisti de la NYT au avut suficient de mult timp on their hands incat sa ia la intrebari toti patiserii si fursecarii care conteaza, sa le adune toate secretele, sa le testeze in vreo trei feluri de prajituri si in final sa decreteze verdictul perfectiunii :)

Asa ca am prins curaj si am spus ca daca e sa debutez in prajitureala, this is the way to go - primele mele fursecuri trebuie sa fie astea.

Juma' de kil de ciocolata, plus faina, oua zahar, sare si niste vanilie mai tarziu (mult mai tarziu - 36 de ore mai precis :), cele mai bune chocolate chip cookies pe care le-am mancat vreodata (and I do eat a lot :D) au iesit de la mine din cuptor - cu o margine crocanta on the outside, goey, chewy and soft on the inside, o consistenta perfect echilibrata si o aroma carameloasa-ciocolatoasa. Nu stiu daca e lipsa de modestie sau e faptul ca sunt primele cookies din astea facute in casa pe care le-am mancat, plus ca erau si calde (!!!), dar au fost atat de bune incat am intrat in panica gandindu-ma ca o sa le mananc pe toate, pentru ca eu nu am ajuns la un nivel de autocontrol atat de ridicat incat sa le pun intr-un borcan si sa stau cuminte :))

In final am reusit sa salvez o tura si sa fac debutul lor in societate - la picnic cu my dear friends.

Ah, si sa nu uitam the funny twist of this story (aia in care se dovedeste ca Mazi e cam stupid) - dupa ce am terminat de facut aluatul si l-am bagat multumita la frigider (unde trebuia sa ramana pentru nu mai putin de 36 de ore, timp in care toate ingredientele se intrepatrundeau bine de tot, ca in final cookie-urile sa aiba consistenta aia minunata), m-am intors pe net sa citesc ce-au mai spus altii care au incercat sa faca retzeta de pe NYT. Asa ca din blog in blog am vazut ca oamenii dezbateau folosirea celor doua feluri de faina indicate. Care doua feluri de faina? zic eu. Ca doar am pus o cana si un pic si asta a fost tot. Errr.

La o privire mai atenta am vazut ca sarisem un rand din retzeta - ca in filmele alea cu prosti in care cineva se apuca sa faca de mancare si in final iese ceva mega-dubios pentru ca foile cartii de bucate erau lipite intre ele, asa ca rezulta ceva jumatate tarta cu zmeura-jumatate tocana de vita (cine a vazut episodul din Friends are voie sa rada pana se tavaleste pe jos :) Eu am uitat sa pun doar doua cani de faina. Ce sa zic, mi s-a parut mie cam lipicioasa toata treaba din final, dar' ce stiu eu?! n-am mai facut fursecuri ever :D Asa ca, dupa o discutie usor isterica (on my side) cu Cookie (cine era mai potrivit sa-mi dea sfaturi decat cineva nicknamed "Cookie", right?!), am hotarat sa scot pacalealea aia de aluat-wannabe din frigider si sa adaug cele 2 cani de faina. Nope, wasn't easy, considering ca deja adaugasem si ciocolata & all :))

Una peste alta, in final a fost bun tare de tot. Mi-e greu sa-mi imaginez cum o sa fie mai bine daca data viitoare respect retzeta. Poate this is the trick, poate trebuie sa o gresesc de fiecare data :))

Pentru cine vrea sa faca toata treaba asta at home, knock yourself out:

Ingrediente(gramajul e asa dubios pentru ca e convertit din cups & ounces si ce mai folosesc ei in US)
225 grame de faina pentru prajituri
245 grame de faina pentru paine
o lingurita si un praf de bicarbonat de sodiu
o lingurita si jumatete de praf de copt
o lingurita si jumatete de sare grunjoasa (neaparat, foarte important)
225 de grame de unt nesarat
285 de grame de zahar brun
250 de grame de zahar normal
2 oua mari
2 linguri de extract de vanilie
450 de grame de ciocolata (Cookie mi-a calculat ca asta inseamna 11 patratele de ciocolata de menaj din aia de 750 de grame ;)Acestea fiind zise,

1. Intr-un bol se amesteca faina cu bicarbonatul, praful de copt si sarea. Se pun de-o parte.
2. Cu un mixer se amesteca untul cu zaharul, vreo cinci minute. Se adauga, pe rand, ouale. Se reduce viteza mixerului si se adauga ingredientele uscate. Si vanilia. Dupa care se incorporeaza ciocolata taiata in bucati. Sa amestecati cu mana, ca sa fiti siguri ca e ciocolata peste tot ;) Aluatul astfel obtinut se acopera cu folie de plastic si se baga-n frigider pentru 24 pana la 36 de ore. Trust me, conteaza.
3. Cand e cookie time, cuptorul se incalzeste la 180 de grade si pe o tava se pune folie de pergament.
4. Folosind o lingura din aia speciala de inghetata (aluatul deja e foarte tare), se fac bilute ceva mai mari decat o minge de golf, care se turtesc un pic si se aseaza pe tava. Se pun la cuptor 18-20 de minute, dupa care se scot si se pun la racit.
Pam-pam, you now have perfect chocolate chip cookies :)
Ce va urma acum pentru mine e o nebunie totala - vreau sa fac alte variante, sa testez cu mana mea daca chiar nu se poate mai bine de atat. Cum fac sa nu se intareasca prea tare? Cum ar fi cu fructe confiate in loc de ciocolata? Dar daca pun si nuci sau migdale? Da daca pun untul gata topit? Ramane de testat :)

Etichete: , ,