Cu ce se mananca Lisabona

…cu bere Super Bock, daca e sa tragem o line la toate notele de plata de la toate carciumile pe la care am ajuns.

Dar pe langa asta, în cazul meu, Lisabona culinara a debutat cu acest minunat Arroz Marisco de mai jos – ca un fel de paella, dar mult mai zemos – care aproape m-a facut sa vorbesc singura, asa de bun a fost :))
Tot asta a fost si ultima chestie pe care am mancat-o la Lisabona, vineri dupa amiaza, dublata insa de un Cataplana – o mancare de vreo patru feluri de peste + ceva creveti si clesti de homari, gatita intr-un vas specific.

Iar in between m-am incapăţânat să mananc tot fructe de mare si alti inotatori, because it was just too good to pass.

Bachalau (adica cod) era altceva ce s-a regasit in mai toate meniurile de pe zona. In ghidul meu scria ca sunt 364 de feluri in care se gateste, in Portugalia. Nu stiu cat de exacti au fost cu numaratoarea, eu am incercat doar vreo trei, dintre care doua in imaginile de mai jos. Totally loved it.O singura data am testat altceva decat animale pescuite – Frango assado (adica pui la gratar), mânjit cu piri-piri (adica ardei iute). aka Galinha à Africana. Puiul asta nu e the ordinary chicken – e o specialitate portugheza foarte cunoscuta mai ales in fostele colonii. Spicy just the way I like it ;)

Cat despre desert – baza a fost in Pastéis de nata, un fel de cupcakes with a twist. It may look like a cupcake, dar de fapt, in interiorul unui foietaj micuţ se gaseste un fel de budinca/ custard cu ou si lapte (nata = lapte). Cele mai celebre sunt de la Antiga Confeitaria de Belém (sincer, mie astea nu mi-au placut deloc – erau prea..laptoase. poate eram cainele invatzat cu bataia, da’ eu le preferam pe alea de le mancam la micul dejun :p)
Last but not least, recunosc ca am ars-o junk-foodie prin Bairro Alto, patruland pe strazi cu paharu de bere-n mana. Ain't that a pretty picture for a lady :))Eh, si chiar daca in Lisabona mi-a fost dat sa mananc cele mai mari portii de peste si fructe de mare ever, lăcomia mă impinge sa plec joi la noi in delta. Asa ca more fish on the menu! Poate chiar revin la cratitza si gatesc ceva. Poate doar beau şpriţ, ramane de văzut :))

P.S. - poze non-food din lovely Lisabona & imprejurimi, aici

Etichete: , , ,