Dulceata... sau poate gem de capsuni


Eu nu prea stiu care-i diferenta. Care-i mai gros si care-i mai subtire, care are fructele zdrobite si care intregi, care-i mai dulce si care-i mai aromat? Si cum se spune corect - capsuni sau capsune? Detalii. Ideea e ca eu vroiam sa fac ceva nu exagerat de dulce, dar cu aroma puternica de fruct.

Evident ca nici dulceta/ gem nu mai facusem vreodata, asa ca m-am apucat sa intreb - pe mama, pe Violeta, pe Anita, am sunat-o si pe bunica-mea :)) Si bineinteles, a fost si un episod din Jamie at Home. Ficare cu alta reţetă.
Asa ca, dupa ce mi s-a spus ca, in lipsa de conservant (de care evident ca nu vroiam sa folosesc), daca nu pun suficient zahar, gemul/dulceata o sa-mi mucegaiasca (teh horror!), am facut o medie. Bunica-mea zicea un kilogram de zahar la unu' de capsuni, iar Jamie (dear, sweet Jamie :x) - 150 de grame pe kilogram. Mare diferenta, indeed. Asa ca, to be on the safe side, am luat doua kilograme de capsuni, am turnat peste ele un kilogram de zahar, si am plecat la birou. Ca doar am si treaba, nu stau toata ziua sa pazesc aragazul. Ha! :))

Seara cand am ajuns, evident ca zaharul se topise, si capsunele zaceau in siropel.
Asa ca le-am pus pe foc. Relativ mic o vreme. Pana ce m-am plictisit si am zis ca speed things up. Well, daca e sa invaţaţi ceva din greselile altora (recte, ale mele): foc mai mare = spuma fluffy & pink = dă in foc. Be on the smart side - keep a low flame si din cand in cand adunati spuma cu o lingura.
Nu stiu ca zic cat am tinut-o asa. Gemul/dulceata a fiert o ora si jumatate, maxim doua. Se pare ca at some point, am stors si un pic de lamaie in toata situatia. Sa fie acolo :)

Dupa care am luat borcanelele si am mânjit toată bucătaria. Că doar nu era sa nimeresc din prima :p
Cam atat am avut de zis. Am încălecat pe-o sa si am impachetat gemul. Cine vrea, mai am cateva borcane ;) Eu iar n-am mancat din el. Da' cica ar fi bun :))

Etichete: , , , ,