Creveti cu chimen si chilli

Sau fara chilli, if you don't like it hot & spicy. I know I do :))

Asa ca am luat
- niste creveti decorticati, cam un castron - depinde cat vrei sa mananci
- doua lingurite de chimen si una rasă de turmeric (un condiment care se foloseste la greu in bucataria din Orientul mijlociu si partea de sud a Asiei. ofera culoare mancarii si o aroma subtila. la noi se gaseste prin magazinele si măcelăriile arăbesti. sunt doua pe Mosilor. eu de acolo am luat :) daca sariti partea asta cu condimentele, reteta nu mai are nici un farmec, trust me. sunt doar niste banali creveti cu legume
- un ardei rosu, doi ardei iuti, o ceapa si o rosie decojita - toate tăiate cubulete
Eu am gatit toata chestia in wok. Cred ca se poate cu succes si intr-o tigaie de teflon, dar eu aveam un wok cumparat de cateva luni, nefolosi, trist si cu praf pe el, asa ca am zis sa îi împlinesc destinul :))

Am încins o lingurita mica mica de ulei de masline (we're cooking light & healthy, remember?) si apoi am calit ceapa cateva minute, pana capata un pic de culoare. Am adaugat legumele, chimenul si turmericul si amestecand le-am prajit inca vreo 3-4 minute. Apoi am dat focul la minim si am adaugat crevetii, dupa ce ii scursesem de apa in exces. Inca doua minute pe foc - ca daca ii tii prea mult se fac cauciuc - si treaba a fost gata. Deci mai mult de zece minute n-a durat :)
Si - pam-pam - lovely creveti, cu o aroma de bucatarie marocana. I-am pus langa o salata verde si rosie, rucola si spanac tanar, stropite cu zeama de lamaie.

Etichete: ,