Supa crema de linte

Photobucket
Nu stiu ce impresie aveti voi, da' eu am mai facut o singura data supa, acum vreun an, si a fost o chestie jenant de basic si fada. Asta recunosc eu acum, pentru ca atunci eram fascinata ca am reusit sa fierb apa :p

Asa ca luni, pentru ca am intrat din nou in febra light & healthy (daca nu acum, cand sunt pline pietele, atunci cand?!), am zis sa fac o supa de linte - my very first.

Am luat un morcov mai mare, un pastarnac, o jumatate de telina si o ceapa mare si le-am taiat cubulete. In wok am incins o lingura de ulei de orez si am prajit legumele (adaugand si o lingura de chimen la sfarsit), in timp ce pe un alt ochi de aragaz am pus la fiert patru cani de apa cu ceva sare.
Photobucket

Cand legumele s-au rumenit un pic (zaharul s-a eliberat), am masurat o cana de linte rosie...
Photobucket
..., am pus legumele in apa care fierbea si tot acolo am turnat si lintea. Vreo 10-15 minute mai tarziu (cand legumele se muiasera si lintea se umflase), am luat oala de pe foc si am bagat blenderul vertical pana ce supa s-a facut cremoasa.
Photobucket

Ce-i drept, supa mea de linte a fost more like piure, dar asta nu conteaza prea mult. Daca iti place mai lichida - adaugi apa, it's that simple.
Photobucket
Deci luni am mai aflat o chestie - supa se face in 20 de minute. Ha!

Dar cum asta e o supa de linte basic, sunt multe chestii pe care le poti ajusta dupa gustul tau: ca de obicei, eu am adaugat ardei iute si patrunjel (tura asta am sarit usturoiul, dar care ar fi mers fara probleme :P) si am mancat-o cu ridichi si ceapa verde.

Incearca sa o aromezi cu ghimbir ras, sa o acresti cu lamaie, lime sau otet, poti s-o mananci cu crutoane sau grisine, sa mai adaugi la gatit rosii, cartof dulce sau dovleac - sky's the limit!

Bottom line e ca daca odata supa de linte era mancarea saracului, acum se stie ca e plina de nutrimenti si bogata sursa de proteine, fibre, fier si potasiu.

Etichete: , , , , ,