Roma in 3 zile

Photobucket

Sar peste pozele Mazi-la-Colosseum, Mazi-la-Vatican-batuta-de-soare-n-cap, Mazi-la-Fontana-di-Trevi-ii-scapa-moneda-pe-jos, Mazi-sta-ca-mimoza-sub-un-portocal-si-se-uita-crucis-pe-o-harta, Mazi-danseaza-cu-Fat-Frumos-in-Piata-Navona (eh, asta ar fi fost misto, da' nu ne-a facut nimeni poza, nah!), Mazi-are-fata-ingropata-intr-o-inghetata-ba-nu-e-o-bruschetta, Mazi-sta-pe-trepele-din-Piata-Spaniei-si nu-vrea-sa-urce-ca-o-dor-picioarele si trecem la chestiile serioase. Mancare, doh.

Da capo. Ajungem dimineata, pe la 11.00 suntem deja la Colosseum. Hai sa terminam cu pietrele zic, ca apoi sa ne putem apuca de chestii seriose. Vreo trei-patru ore si o arena cu gladiatori mai tarziu sunt batuta-n cap de soare si in desperate need of good food & cold beer. Bineinteles ca stiam sa ma feresc de terasele pentru turisti, asa ca m-am invartit ceva pana am gasit locul unde sa ne asezam. Cu berea am rezolvat-o rapid si am comandat un risotto cu ciuperci si o lasagna. Well, ghinionu' draq, mancarea a fost proasta.
Photobucket

Portiile meschine - lasagna cel putin ziceai ca-i sandwich, iar risotto era orice altceva. Plec cu spume la gura - cred ca pana seara am bombanit ca nu-i posibil asa ceva, adica sa-mi iau tzeapa asa grava, si ma opresc la gelateria din fata hotelului. Problema a fost rezolvata cu 2 euro, echivalentul a trei scoops cu inghetata de mure, pepene rosu si zmeura.
Photobucket

Along comes the evening si imi fac planul sa nu mai nimeresc in carciumi aiurea. Ne ducem tinta la Pizzeria da Baffeto (via del Governo Vechio, langa piata Navona) - aka locul cu cea mai buna pizza din Roma (am aflat mai tarziu ca e recomandata si de Mario Batali). Acolo gasim o coada de ziceai ca-i la Vatican
Photobucket

PhotobucketUsor descurajati, dam niste ture si pe o straduta alaturata gasim bodega Dal Paino, care e a lu' fi'su lu' nenea care are pizzeria aglomerata. Doar vreo trei cupluri la coada in fata noastra, asa ca gasim un loc in 10 minute. Nastro Azzuro pentru inceput (a nu se confunda cu Perroni - in Italia sunt doua beri diferite)
Comandam apoi si niste bruschette cu rosii - nimic spectaculos, dupa cum se poate vedea
Photobucket

si un plato cu antipasti - prosciutto, bresaola, ceva salam, trei masline si un bocconcino de mozzarella.
Photobucket
 
Photobucket
La felul principal - pizza cu ciuperci si anghinare - foarte buna, dar combinatia aleasa a fost cam proasta pentru ca legumele au lasat apa care au muiat aluatul de altfel foarte subtire si crocant.
Si bucatini amatriciana
Photobucket

Acestea fiind zise, ne-am reluat plimbarea cu directia hotel via Fontana di Trevi.

A doua zi de (foarte) dimineata ne infiintam la Vatican unde ne intalnim cu ghidul (recomand calduros - 1st of all intelegi ceva din toata experienta, 2nd - te scuteste de o asteptare de cateva ore la coada de cativa kilometri. 45 de euro, da' merita)

Cateva ore mai tarziu, dupa mai multe intalniri cu Michelangelo, luam un taxi si mergem in Trastevere. Iar ratacim pe strazi pentru ca Mazi nu gaseste the place si in final ne oprim la o terasa unde, spre surpriza mea, am mancat cea mai buna bruschetta cu rosii ever
Photobucket

de asemenea, merita mentionata si cea cu masline

Photobucket
A urmat apoi un risotto cu fructe de mare (iarasi, nu ceea ce trebuia, dar am apreciat ca nu s-au zgarcit)

Photobucket
si un ossobuco de asemenea generos
Photobucket

Seara iar ne-am intors la Baffeto (dupa ce am pus-o pe receptionera sa faca rezervare si cei de la restaurant au injurat-o si i-au inchis telefonul in nas. fun, indeed :p). Coada din nou, asa ca ne reorientam spre alta terasa, din fericire cu mancare buna. Ne-a servit chiar patronul, un tip tanar si destupat. Intai ne-a facut un platouas cu prosciutto, salam, bruschetta cu rosii si o alta cu pecorino
Photobucket

apoi a urmat paste arrabiata

Photobucket
si altele cu rosii cherry, busuioc si parmezan
Photobucket

Was good and we called it a night.

Duminica de dimineata - ultima zi intreaga, luni la 8 dimineata am avut avionul - am zis sa mergem in Campo del Fiori, o piata renumita din Roma. S-a confirmat banuiala mea ca ar fi inchisa duminica - locul era pustiu, asa ca s-a dus naibii planul meu de cumparat goodies si facut picnic in parc. Ne-am mai invartit pe acolo si in cautare de carciuma pentru pranz am dat peste un supermarket si am facut o schimbare de planuri. Am cumparat tot ce mi-a facut cu ochiu' pe acolo si tot un fel de picnic a fost, cu prosciutto, panceta, dovlecei si vinete marinate la gratar, rosii uscate la soare, ardei copti gratinati, caracatita, pecorino, capsuni, ciabatta si niste bere :d
Photobucket

Aww, the good life.

Photobucket
Along came the evening si am zis ca fie ce-o fi, eu stau la coada aia nenorocita de la pizzerie. Am ajuns ceva mai devreme si in fata noastra nu erau asa multi oameni ca in serile trecute.
Photobucket

Cand sa vina si randul meu, sunt sarita pentru ca batranelul ursuz de la poarta - evident, patronul - ma vede ca fumez si comenteaza ceva neinteligibil, da' tonul oricum nu era de bine :)) Intr-un final ne inghesuie inauntru si ne trimite la etaj, unde nu se fumeaza :D Pentru terasa trebuia sa mai asteptam cel putin o ora asa ca I take a deep breath si ma uit pe meniu.
Photobucket

Sunt 23 de pizza din care sa alegi, normale sau mari, doua felui de bruschetta, trei de crostini, patru salate, plus ceva deserturi. Daca cumva ajungeti pe acolo si aveti rabdare cu coada, treceti cu vedere servirea nepoliticoasa, timpul de asteptare de la luarea comenzii si pana la livrare si enjoy the pizza pentru ca merita. Cea mai buna pe care am mancat-o so far. Am incercat una care semana a Diavola (picanta, cu salam, da' nu se chema asa)
Photobucket

si pizza Bresaola, Rucola, Parmigiano. yumm
Photobucket

Poate ar mai fi de povestit, da' m-am plictisit pana si eu. Asa ca dati voi o fuga la Roma :)
Photobucket

Etichete: , , , , ,