Tagliatelle cu trufe

Tuber aestivum to be exact. Adica trufa de vara. Am primit-o de la Florin si am gatit-o dupa indicatiile lui.
Photobucket

Paste proaspete (tagliatelle de la Mega Image, ca nu m-am invrednicit sa fac my own, cu toate ca am incercat o data si rezultatul wasn't half bad!) fierte in apa sarata 2 minute. Amestecate apoi cu cateva cubulete de unt, parmezan ras, un pic de ulei de masline si jumatate de trufa rasa fin. Cealalta jumatate am taiat-o felii subtiri, pe care le-am presarat deasupra.
Photobucket

Delicios? Absolut! Acum astept ca prin octombrie sa ne invrednicim sa mergem si la o vanatoare de trufe, cu gateala si spritz :))
Photobucket
And now a little bit of trivia: trufele nu se spala - se curata usor de pamant cu o periuta. Mai demult erau curatate de coaja, dar intre timp chefii s-au prins ca nu e de aruncat.

Trufele de vara se culeg din iunie si pana prin noiembrie. Cantaresc in general cam 20-30 de grame si chiar daca nu sunt la fel de aromate ca cele de iarna, tot pot sa ajunga la 1.500$/kg.

Etichete: , , , ,