Osso buco milanez

Photobucket
E o tocana italiana delicioasa, cu bucati de carne de vitel, aromata cu dafin, cimbru, rozmarin, vin, care se serveste cu risotto milanez si gremolata.

Bucatilor de carne, bunica mea le-ar spune rasol, eu zic ca sunt niste felii sanatoase de picior de vitel, taiate pe latime. Le gasiti pe la supermarketuri (Real, Mega Image) - eu le-am cumparat de la Auchan. Patru la numar. Le-am sarat si piperat, apoi le-am tavalit prin faina.
Photobucket
Le-am si legat cu sfoara, ca sa nu se dezintegreze pe parcurs (3 ore pe foc mic could do that :p)Photobucket
Si le-am pus la rumenit intr-o tigaie in care am topit niste unt si am incins niste ulei de masline in completare. Cand au fost prajite pe toate partile, le-am pus de-o parte.
Photobucket
Si am pus la calit doua cepe, trei morcovi si o bucata de bacon (cam 200g) - toate taiate felii. Daca as fi gasit la supermarket o tulpina de telina (apio), as fi pus si asta :p
Photobucket
Cand legumele s-au muiat si baconul s-a rumenit, am adaugat 250ml de vin si le-am mai tinut pe foc 2-3 minute, sa se evapore alcoolul, apoi le-am pus intr-o oala, impreuna cu bucatile de carne.
Photobucket
Am adaugat 1 litru de supa de vita, o cutie de rosii taiate cuburi, un fir de rozmarin, cateva de cimbru, o capatana de usturoi taiata-n doua, doua frunze de dafin, am pus capacul si oala pe foc mic, iar trei ore nu mi-am batut capul cu ea.
Photobucket
In final a iesit o bunatate aromata si frageda, care a mers perfect cu risotto milanez si gremolata, ba chiar si un vin rosu.
Photobucket
PS - predecesor in osso buco, Florin m-a consiliat pe tot parcursul procesului, via IM :p

Etichete: , , , , , , , , ,