Risotto milanez

Ca si la risotto cu ciuperci, procedeul e acelasi. Reteta difera putin. De data asta e a lui Mario Batali, asa ca am avut incredere :)

Am aliniat:
4 linguri de ulei de masline
1 ceapa
1 lingurita de fire de sofran
1 litru de supa de pui
350g orez Arborio (special pentru risotto, are mai mult amidon etc)
150ml vin alb
60g unt
100g parmezan
si i-am dat drumu'.

Am incins uleiul de masline intr-o tigaie incapatoare, cu pereti inalti, in care am calit ceapa taiata in cubulete mici, timp de 8-10 minute, pe foc mediu, pana ce a devenit moale si translucida, dar nu maronie. Intre timp am infuzat sofranul in supa fierbinte. Cand ceapa a fost gata, am adaugat in tigaie orezul si l-am lasat la prajit 3-4 minute. Am stins cu vin, am amestecat, am lasat sa se evapore alcoolul si am inceput sa adaug supa, polonic cu polonic: adica adaugi supa, amesteci pana se absoarbe, mai adaugi unu'... si tot asa pana e gata supa, iar orezul e fiert al dente si cremos. Atunci pui untul si parmezanul si amesteci bine. Cam atat. Merge cu osso-bucco ;)

Acum intrebarea e - de ce orezul meu nu e portocaliu de la sofran? Se pare ca sofranul pe care-l aveam eu, cumparat din piata plutitoare din Bangkok, nu e chiar cel mai smecher ever :)) Dar risotto a fost delicios si intentiile mele milaneze - onorabile, deci nu mai conteaza :)

Etichete: , ,