Tarta cu smochine proaspete

A fost un weekend plin si delicios. Inceput la Green Tea cu Adi Hadean si Razvan Marc, cu satay de pui si sos de arahide si ananas, dar si ceai roiboss si homemade cookies, continuat la Bacania Veche cu un platouas de bunatati si un vinho verde, culminat duminica cu porci la cuptor. Dar si o tarta cu smochine proaspete, pentru o nuanta mai delicata.

Tarta delicioasa, do try daca va ies smochine-n cale. Eu le-am gasit la Kaufland cu vreo 13 lei/kg. Tot de acolo cumparati si o punga de 100g de migdale macinate (vreo 3 lei), o sa va trebuiasca mai incolo. Fiti atenti:

Aluatul (pâte sablée) se face simplu (eu am amestecat ingredientele la robot). 125g de faina + 25g de zahar (optional, ca poate vrei sa faci o tarta sarata data viitoare) + 110g unt de la frigider + o lingura de lapte (sau apa in cel mai rau caz) = aluatul. Cu care se umple o forma de tarta si se baga la frigider pana una-alta.

De exemplu crema frangipane. E o pasta de migdale care se foloseste in multe prajituri delicioase - pe tarte cu fructe, in aluat de fursecuri, in umplutura de croissante. Pentru o tarta cum e asta e nevoie de 40g de migdale macinate (poti cumpara si migdale intregi pe care sa le pisezi tu), 35g de zahar fin (sau mai putin... depinde cat de dulce vrei crema), 30g unt si un ou. Toate se amesteca pana formeaza o pasta omogena. Eu am uitat sa pun oul in crema, dar a iesit bun oricum si s-a legat suficient de la unt :))

Photobucket
Crema frangipane se intinde uniform peste tarta...
Photobucket
Photobucket
...iar smochinele se taie in patru... si se aseaza frumos pe tarta,...
...care apoi se baga la cuptorul incins la 180 de grade C, timp de 45 de minute.

Photobucket
E absolut delicioasa. Cica merge si cu inghetata, dar eu o prefer simpla. Reteta am pescuit-o din cartea lui Pim Techamuanvivit - The Foodie Handbook, primita de la Florin de ziua mea. It's a lovely read, plina de povesti delicioase, plus cateva retete pe masura.

Etichete: , , , , , , ,