Bere de casa

Asta m-am apucat sa fac. Nici mai mult, nici mai putin. Cine ma cunoaste, stie cum sta treaba cu frigiderul meu plin de bere, asa ca-mi intelege nevoile :))

Nu-mi dau seama inca cat de usor sau complicat e sa-ti faci singur berea, dar o sa ma lamuresc in urmatoarele saptamani. Ideea e ca saptamana trecuta am intrat in posesia unei microbrewery. E o cutie cu aproape tot ce-ti trebuie - un recipient de fermentare de vreo 23 de litri, kitul de bere Coopers (in cazul meu, un lager), supapa de evacuare, spatula, hidrometru, recipient pentru masurarea zaharului plus alte bits & pieces cu care inca nu m-am lamurit ce fac. Dar procesul a fost declansat, asa ca e prea tarziu sa dau inapoi :))

Am sterilizat recipientul de fermentare, am deschis cutia cu concentratul de malt si drojdie (care mirosea cumva intre caramel si sos de soia. cred ca o sa am o bere foarte umami :))
Photobucket
Am turnat "caramelul", apoi 2 litri apa clocotita si 1 kg de zahar. Am amestecat cu spatula si am turnat apa plata... pana la semnul de 23 de litri :))
Photobucket
Am pus si drojdia deasupra..
Photobucket
Apoi am inchis capacul (cu supapa-n varf)
Photobucket
Intre timp a inceput sa "fiarba" - deci face bulbuci si ma sperie atunci cand e perfect liniste.
Photobucket
Ne auzim in vreo trei saptamani, cand va fi gata.

Etichete: ,