Curry indian de pui cu rosii si unt

...sau Murgh Makhani, pour les connaisseurs.

Cum duminica seara n-am apucat sa ajung, conform planurilor, la Agra Palace, restaurantul indian laudat inca de acu' vreun an, am zis s-o fac lata acasa, cu unul dintre curry-urile mele preferate. N-am mai gatit niciodata chestii indiene, dar cum drumul a fost deschis de alti pionieri (Florin si Dan, de exemplu), am prins ceva tupeu. Asa ca am luat de la dom' bacan toate spice-urile specifice (se mai gasesc si pe mirodenii.ro) si mi-am facut de cap dupa cum urmeaza.

Am luat o caserola de 1kg de pulpe de pui dezosate (intre noi fie vorba, pulpele astea sunt dezosate intr-o mare bataie de joc, cu o gramada de zgarciuri, tendoane si alte porcarii care-mi dubleaza munca in loc sa mi-o usureze). Puiul l-am taiat in bucati mai mici si l-am pus la marinat intr-un amestec de 200ml iaurt + 2 linguri de tandoori masala + 1 lingura de praf de chilli + 1 lingura de paste de ghimbir + 1 lingura de usturoi maruntit/pisat.
Photobucket
Acestea fiind zise, puiul a stat asa la frigider vreo trei ore (cu toate ca peste noapte i-ar fi prins mai bine). Apoi l-am scos si l-am bagat vreo 15 minute la cuptor, sa se faca putin.
Photobucket
Intre timp, am topit in wok o bucata de unt, in care am pus la sfarait 2 bete de scortisoara (in poza sunt 4 pentru ca le-am rupt in doua :p), vreo 4 boabe de cardamom (did i mention ca Iv mi-a aruncat cardamomul la gunoi pentru ca nu stia ce e?!) si 2 frunze de dafin.
Intr-un minut s-a simtit aroma-n toata acasa, asa ca am mai aruncat acolo inca o lingura de pasta de ghimbir si una de usturoi maruntit (cu grija, ca sare).

Repede am adaugat si-o conserva de rosii tocate si o cutie de 500g de passata (mergea si cu 2 conserve de rosii sau 1kg de passata, dar la mine in dulap doar combinatia asta s-a gasit :p). Am adaugat apoi si vreo 100g de unt (unele retete zic si 200, da' am zis sa nu exagerez din prima, ca doar nu-i reteta lu' Julia Child ;) plus 2 lingurite de garam masala si o alta de praf de chilli.
Photobucket

Am amestecat situatia in continuare, apoi am adaugat puiul care a fost semi-copt la cuptor, ceva smantana de gatit din aia dulce, si 1 lingura de frunze de fenugreek uscat (care a fost hidratat in apa calda vreo juma' de ora).
Photobucket

Am mai lasat la foc ceva timp, amestecand, pana ce puiul a fost gata.

Photobucket
Si pentru ca am pretentii de multi tasking, am facut si-un aluat din 200g de faina amestecata cu putina sare, zahar si praf de copt si framantata apoi cu un ou batut si amestecat cu 100ml de lapte. Mi-a iesit o coca din care am intins cinci tentative de naan (un fel de lipie indiana), pe care am uns-o cu unt si usturoi si am bagat-o 10 minute la cuptor. A iesit buna, chiar daca nu a fost asa cum trebuia :))

Important e ca in final am mancat mult si buuun si o sa mai fac, chit ca in casa o sa miroasa toata saptamana a indienisme (ceea ce nu e neaparat un lucru rau :p)
Photobucket

Etichete: , , , , , ,