Tarta cu mere

Photobucket

Ce altceva sa faci cu multe mere proaspete, culese fix din livada si nu de pe rafturi de supermarket?

Pai am facut un aluat (pâte sablée) la fel ca la tarta cu smochine - am amestecat in robot (poti si cu mana) 250g de faina + 50g de zahar + 220g unt de la frigider + 2 linguri de lapte (sau apa in cel mai rau caz) = aluatul. Am impartit aluatul si in doua si am intins doua foi. Cu una am umplut forma de tarta si am dat-o la frigider cat m-am ocupat de mere.

Le-am curatat si le-am taiat cubulete, le-am amestecat cu scortisoara si zahar, gustand din cand in cand, pana mi s-a parut potrivit. Le-am pus intr-o tigaie, am mai adaugat vreo 2 linguri de faina si le-am calit-caramelizat ca sa elimine din apa si tarta sa nu iasa flescaita. Dupa care am umplut forma de tarta...
Photobucket

...iar a doua foaie am taiat-o fasii si am pus capac :D
Photobucket

La cuptor vreo 40 de minute, pana ce a fost aurie si crocanta. Am mancat de-am plesnit vreo doua zile :D
Photobucket

Etichete: , , , , ,