Sicilia in trei-patru zile: Taormina (3)

Revenim pe drum. Dupa o seara si-o dimineata de panarama in Catania, am plecat sambata la pranz spre Taormina. O ora si ceva plus 4 euro biletul de autocar si eram lasati in Taormina, destul de debusolati. Ca sa intelegeti - micutul oras de coasta e intins pe un deal. Nu mult, doar ca e pe verticala. Iar noi habar nu aveam unde trebuie sa ajungem si cum. Iar pentru ca nu eram in sezon, nici prea multi oameni n-am gasit in statia de autobuz si nici... autobuze care sa ne duca in vreo parte sau alta (presupunand ca am fi stiut in ce parte tre' s-o luam ca sa ajungem la bed & breakfast-ul nostru). Dar un taximetrist simpatic ne-a usurat de 10 euro si ne-a dus, pe serpetine, un kilometru si jumatate mai sus, unde ne-a lasat apoi in fata la Villa Sara.

Photobucket
Ne-am luat camerele-n primire si am profitat de terasele generoase, cu vedere la Marea Ionica.
Photobucket
Photobucket
Ba si o curte interioara in care as vrea sa ma mut.
Lasand frumusetile naturii la o parte si trecand la chestii serioase, seara ne-am facut curaj si am coborat trepte si serpentine pana ce-am dat, 5-10 minute mai jos, de centrul vechi al orasului. Cu stradute mici si inguste, cu cladiri vechi, piata domului si carciumioare. Unde ne-am si infipt la o terasa cu incalzire si bere rece.
Photobucket
Photobucket
Tura asta am incercat un minestrone zdravan...
si o lasagna pe masura...
Photobucket
Photobucket
plus melanzane alla parmigiana (vinete cu parmezan, plus busuioc)...
...pentru ca apoi sa ne luam fiecare cate-o pizza ca la carte, cu blat subtire si crocant si toppinguri interesante. De la banala si clasica mea alegere - Diavola -, la pizza Bronte, cu smantana si fistic :)
Photobucket

Si pentru ca anticipam greutatea cu care urma sa ne ridicam de la masa, am zis sa impartim desertul. Tiramisu, desigur.
Photobucket
Dupa cum se vede, lucrurile sunt devin simple la patru furculite.
Photobucket

Acestea fiind zise, ne-am rostogolit afara din trattorie in speranta unui taxi care ne va urca pe bancheta din spate pana mai sus, la noi in pat. Dar, dupa ce-am inghetat intr-o piazeta incercand, fara succes, sa gasim niste forte motorizate, ne-am urnit in sus pe scari, ca doar nu aveam sa dormim in boscheti, cum poate as fi ales eu, daca era mai cald. Insa cum n-am fost lasata de capul meu, blestemul carbohidratilor si-a tigarilor m-a prins din urma si mi-am scuipat plamanii urcand pana la vila noastra. Unde m-am prabusit si-am dormit pana dimineata, la rasarit.

Nu-s nici pe departe o persoana matinala, dar s-a intamplat ca dimineata sa ma trezesc - cat sa ma foiesc de pe-o parte pe alta. Fix la rasarit. Cerul era clar si senin si de pe perna mea se vedea clar vulcanul Etna care eu deja incepeam sa ma intreb unde e, pentru ca in ziua de inainte, fiind acoperit de nori, nu l-am luat in seama.
Photobucket

Asa ca m-am minunat in tacere de zapada colorata-n portocaliu de primele raze ale soarelui (o poezie, ce sa mai. doar am facut si eu compuneri in clasa a IV-a) si m-am gandit sa impartasesc cu Iv, trezindu-l suficient de violent - "Uite vulcanu', uite VULCANU'!" - cat sa creada ca a erupt si ca lava ajunsese deja la piciorul patului.
Photobucket

Dupa care am mai dormit vreo ora si ne-am trezit ca sa plecam la Siracuza. Evident, in episodul urmator (*insert here Teleenciclopedia voice*)

Etichete: , , , , ,