Trufe de ciocolata cu vin de Porto

Photobucket
Pentru un desert irezistibil combini ciocolata, unt si putin fler frantuzesc (plus o reteta a lui David Lebovitz si ajutorul Ancai de la Cookie Jar - maƮtre chocolatier)

Niciodata n-am fost data pe spate de ciocolata, n-am intrat in sevraj din cauza dulciurilor si n-am avut pofte nestapanite in fata unui ganache lucios. Dar trufele astea cred ca au fost facute ca sa-mi dea mie la temelie si sa-mi zdruncine stapanirea de sine. Ufff, greu!

Dar altfel, se fac incredibil de usor, ceea ce cred ca e extrem de periculos, daca stau bine sa ma gandesc..

Iei 125ml frisca lichida, o pui intr-o craticioara si o aduci la punctul de fierbere (asta se va intampla foarte repede)
Photobucket
Apoi o arunci peste 225g de ciocolata neagra, taiata marunt, adaugi 3 linguri de unt la temperatura camerei si amesteci impreuna cu 3 linguri de vin de Porto.Photobucket
Cand totul s-a topit, mai trebuie doar sa bagi un blender vertical in toata treaba si sa mixezi 1 minut.
Photobucket
Crema astfel obtinuta se lasa la racit. Vreo trei ore, sa zicem (da' eu n-am avut rabdare chiar atat :))

Apoi iti aliniezi urmatoarele: o lingurita si o farfurie cu cacao data prin sita. Photobucket
Cu lingura scoti bilute de ciocolata (mici, nu cat alea de inghetata!), le modelezi intre palme...
Photobucket
...si apoi le dai prin cacao. Atat!
Photobucket
Bine... apoi urmeaza dezvoltarea unei adictii ceva de speriat, da' asta e problema fiecaruia in parte - it's out of my hands :))
Photobucket

Etichete: ,