Biscuiti cu parmezan, piment d'Espelette, mac si un test-drive

Saptamana trecuta am primit o jucarie noua, colorata si simpatica. O cheama Moulinex Fresh Express si stie sa taie, sa felieze, sa rada si sa marunteasca in vreo 5 modele. Dupa ce i-am facut loc pe blatul din bucatarie - lucru care nu-i tocmai usor, avand in vedere desfasurarea haotica de forte din zona - am lasat-o in asteptare pana m-am hotarat ce teme sa-i dau de facut.

Taskul s-a aratat ieri, cand ma gandeam ce sa mai pregatesc pentru Bacania Veche. Situatia, combinata cu pasiunea mea pentru Ottolenghi , a rezultat in niste biscuiti cu parmezan, piment d'Espelette (o varietate de ardei rosu), pe care-i gustasem prima data facuti de Chef Chilly.

In primul rand, am atacat o bucata de parmigiano reggiano adus de la mama lui de acasa (cam 165 de grame).
Photobucket
Pe care am maruntit-o cu Fresh Expressu' in no time, fara sa mai umplu bucataria de fulgi, cum faceam cu razatoarea :p
Photobucket
Photobucket
Acestea fiind zise, am amestecat branza cu 165g de unt la temperatura camerei, pana s-a facut o pasta omogena.
Photobucket
Intr-un bol, am pus 210g de faina, jumatate de lingurita de praf de copt, jumatate de piper proaspat rasnit, un varf de sare si o lingurita de piment d'Espelette (pe care-l gasiti la Oliviers&Co).
Photobucket
Faina am amestecat-o apoi cu pasta de branza si unt. Se poate la robotul de bucatarie, se poate cu mana, ba chiar si cu spatula ori mixeru'. Deci nu-i problema. A rezultat un aluat pe care l-am pus pe blatul presarat cu faina si din care am rulat doua bucati de 3-4cm diametru. Le-am impachetat in folie de plastic si le-am bagat la frigider macar vreo juma' de ora. Cand le-am scos, aveam pregatit un ou batut si-o farfurie plina cu boabe de mac. Am uns aluatul cu ou...
Photobucket
...si l-am tavalit prin mac pana s-a acoperit bine. Si inca o ora la frigider.Photobucket
Da' i-a prins bine, pentru ca dupa aia, tot ce-a trebuit sa fac a fost sa incing cuptorul la 180C (sau un foc moderat, in cazul meu, care inca am o janghina de aragaz din Cretacic cu care negociez temperatura din ochi. Promit ca o sa fac ceva in sensul asta :)) Si am taiat aluatul in felii subtiri..
Photobucket
...le-am pus pe-o tava..
Photobucket
...si dupa 12 minute am scos o minunatie de biscuiti crocanti si aromati. Daca nu puneti mana sa vi-i faceti singuri, sa stiti ca azi ii gasiti la Bacania Veche, in editie limitata :) Recomand langa un vin rosé - mananci si plangi si apoi o iei de la capat :))Photobucket

Etichete: ,