Restaurant Poarta Schei Nr.4, Brasov

Duminica am tras o fuga pana la Brasov: prietenii mei sa vada junii, eu - sa incerc o carciuma noua, de care auzisem de bine.

De fapt cineva mi-a zis ca ar merita o stea Michelin, eu mi-am ridicat o spranceana si am zis sa-l scutesc pe tanar de o explicatie mai complicata. Dar pentru ca oricum eram curioasa, iar mesele de la Casa Hirscher, unde ajungeam mai mereu cand treceam prin Brasov, se sfarseau in ultima vreme cu mine trimitand cate o farfurie inapoi si tinand teorii chelnerului ("Tu ai putea manca asa ceva?!"), am zis sa incerc o schimbare de meniu :)

Si asa, duminica la pranz am ajuns la micutul restaurant, care, asa cum ii zice si numele, se afla pe strada Poarta Schei, la numarul 4. Si cand zic micut, I really mean it - are putine locuri, cred ca in jur de 20. Cat despre felul in care e decorat - m-a contrariat putin: mobila si barul aveau un aer vetust, iar tacamurile si vesela erau dintr-un film mult mai modern. Dar nu despre asta era vorba de fapt :)
Photobucket
Cand am ajuns acolo, ne-am luat meniurile in primire si am inteles de ce pe site erau afisate felurile de mancare, dar fara pret. Costa putin mai mult decat media din Brasov, dar comparabil cu un restaurant ok din Bucuresti.

Asa ca ne-am pus pe comandat. Absinthe - un prieten, Château Minvielle Rosé - Maison Malet Roquefort/ Bordeaux - domnisoara aici de fata. Mancarea am asteptat-o cam mult, avand in vedere ca eram singurii clienti din restaurant, dar a meritat. Insa pana sa vina ne-am indopat melteneste cu niste paine proaspata si buna.
Photobucket
Piept de rata cu cirese si spätzle, un fel de taietei cu ou (50 de lei), a fost alegerea mea. M-am entuziasmat cand am fost intrebata daca il vreau mediu sau bine facut. Si pentru ca am ales mediu, ma asteptam la ceva suculent, insa am primit un piept cam uscat, salvat insa de sos. La un moment dat chiar m-am intrebat daca n-o fi fost facut in avans si reincalzit.
Photobucket
Dar lansand carcotelile mele la o parte, toate felurile au fost delicioase, iar Iv a avut parte de un file de porc cu sos de mustar (35) out of this world, atat de bun ca am curatat farfuria pana n-a mai ramas pic de sos. Damn, 'twas good!
Photobucket
Pui in sos de sampanie (35 de lei)
Photobucket
Supa crema de legume (12 lei)Photobucket
Somon cu unt de portocale (foarte bine facut, dar total underseasoned, ar mai fi avut nevoie de o gramada de sare pentru ca era foarte fad si a fost pacat de el)
Photobucket
Dar de piper am avut parte ;)
Photobucket
S-a mai intamplat la masa noastra un muschi de porc cu rozmarin si telina caramelizata (35 de lei)
Photobucket
Si un muschi de vaca vanatoresc (45 de lei)
Photobucket
Concluzia e ca, in ciuda celor cateva poticniri, mancarea e peste medie si in mod clar o sa ma intorc cu prima ocazie cu care mai ajung in Brasov. Nu m-am bucurat insa de o servire pe masura. Eu una, o persoana foarte nehotarata, sunt foarte dezamagita cand cer o recomandare sau o sugestie si nu mi se poate da.

Una peste alta, nu aveau sorbet de trandafiri si nici para caramelizata in foaie de clatita, asa ca ne-am intors pe Republicii, unde ne-am porcait de parca tocmai ne-am fi ridicat de la o taraba cu mici si bere. Adica kurtos, porumb fiert, gogosi, ciocolata de casa, the good stuff :))
Photobucket
Acum chiar sunt curioasa - a mai ajuns cineva la Poarta Schei 4? Cum a fost? Ca dintr-o singura vizita clar nu am cea mai clara idee :)

Etichete: ,