Chec de dovlecei

Photobucket
Nu stiu ce sa spun despre checul asta, decat ca mi-a venit sa-l fac pentru ca dovleceii-s in sezon si merita exploatati.

Se face super-simplu, important e sa-ti faci curaj sa dai drumul la cuptor pe vremea asta. Caz in care-l incingi la 180C si pregatesti ingredientele :)

200g de unt moale, la temperatura camerei, se bate cu 200g de zahar, pana se obtine o crema omogena. Se adauga, pe rand, 2 oua, care se incorporeaza bine. 1 mar si 2 dovlecei mici (sau unul mai mare) se dau pe razatoare, apoi se storc de excesul de apa. Eu am pus toata treaba intr-o carpa de bucatarie curata si am stors dovleceii super-simplu. Apoi i-am incorporat in crema de unt/zahar/oua.

200g de faina, un praf de sare si jumatate de lingurita de praf de copt, plus niste scortisoara dupa pofta, se amesteca intr-un bol. Se incorporeaza in compozitia de mai sus, in care se mai adauga apoi 1 mana de stafide si alta de nuci.

Toata treaba se transfera intr-o forma de copt manjita cu unt si tapetata cu faina si intra la cuptor aproximativ o ora, pana ce-i aurie. Se scoate din cuptor, se lasa sa se raceasca in forma, apoi se taie felii si se mananca rapid :)

Tips & tricks: Ca sa nu ti se oxideze merele (care ar da o culoare mai inchisa aluatului), foloseste-le imediat ce le-ai ras. In loc de nuci poti folosi alune de padure, migdale etc. Cat priveste scortisoara, mie-mi place in exces :))

Etichete: , ,