Cuscus de vara

Photobucket

Cuscusul a devenit my lazy comfort food vara asta. Adica de fiecare data cand mi-e foame, iau o mana de cuscus, torn apa fierbinte peste, astept 10 minute, amestec niste verzituri in toata treaba (sau ce stafide mai am eu la indemana) si asta-i tot. Yumm in a bowl.

Cand am putin mai mult timp, adica maxim 15 minute, fac varianta din poze.

Iau o ceapa, o tai marunt, si o calesc intr-o lingura de ulei de masline pana ce se inmoaie. Pe final pun si 2-3 catei de usturoi sa-si elibereze aroma. Apoi, intr-un bol pun cuscusul (se gaseste unul la Mega Image cu vreo 5 lei cutia, din care ies muuulte portii), peste el vine ceapa si usturoiul, o mana de stafide si torn niste supa de legume/de pui ori chiar apa fierbinte peste toata treaba. Zeama tre' sa depaseasca granulele de cuscus cu vreun deget. Bolul il acopar cu folie de aluminiu si-l las in asteptare 10 minute.

Dupa ce timpul a expirat, cuscusul s-a umflat si merge stoarsa deasupra o jumatate de lamaie. Mai torn niste ulei de masline (in acest caz - o specialitate cu ardei iute de la Oliviers & Co), presar patrunjel tocat din trei legaturi si cateva sferturi/jumatati de rosii cherry. Niste sare de mare on top si pranzul/cina e gata. Merge luat si a doua zi in caserola, la birou.

Nu e cuscusul marocan, e o incropeala delicioasa si fresh. O sa experimentez si cu niste variatiuni de cuscus integral/multigrain etc pe care le-am vazut la Bacania Veche.
Photobucket

Etichete: , , , , , , , , , , ,