Pavlova cu capsuni

Photobucket
Nu e nimic complicat, rezultatul e spectaculos, asa ca toata treaba merita incercata! Mai ales ca acum sunt capsuni in piata cat sa mananci la fiecare masa cate un castron.

Eu am ajuns s-o fac pentru ca, la un moment dat, dupa o serie intensa de tarte cu lamaie, am ramas cu un exces de albusuri. Vreo 11. Asa ca a urmat o tura de macarons, una de pavlova.. si tot mi-a mai ramas ;))

Am incins cuptorul la o temperatura ochiometrica de 180C si am batut 5 albusuri pana ce s-au format varfuri tzepene. Treptat, lingura cu lingura, am adaugat 300g de zahar. Dupa ce si asta a fost incorporat, am adaugat 2 lingurite de amidon, 2 de extract de vanilie si 2 de otat de vin alb (nu e panica, otzetul nu se simte!).

Cand si astea au fost incorporate, in tava cuptorului am intins o foaie de copt pe care am mazgalit un cerc de marimea unei farfurii (nu prea mare, pentru ca bezeaua se va intinde la copt).
Photobucket
Astfel, cuptorul se da mai incet (140C), si bezeaua se da la copt o ora. Daca aveti cuptor electric, va iesi minunat. Daca aveti cuptor pe gaz, ca mine (ce porcarie!), s-ar putea sa se arda putin pe fund). Dar va doresc succes.

Cand ora a trecut, se stinge focul, se lasa usa cuptorului deschisa, si bezeaua se lasa sa se raceasca in cuptor.
Photobucket
Intre timp, luati voi niste smantana lichida si frecati-o pana iese frisca din ea :) Manjiti bezeaua si deasupra trageti un strat de capsuni proaspete.

Apoi impartiti-o cu prietena cea mai buna, in cazul meu - Andra
Photobucket

Etichete: , , , , ,