Tarta cu nectarine si crema de migdale

Photobucket
Caldura asta m-a levenit maxim, dupa cum se poate deduce din activitatea lipsa. Plus ca am racit (da, pe zapuseala asta), chestie care m-a faultat si mai tare. Dar sambata, dupa o tura prin Obor, am venit acasa cu piersici, cirese, visine, nectarine, dovlecei, patrunjel, salata.. you know, the works. Si ca sa-mi spal pacatele, am executat o tarta cu nectarine si crema de migdale. Tarte aux nectarines et à la crème frangipane, daca e sa ne snobarim putin :)

Am facut clasicul aluat - pâte sablée. Simplu ca de obicei, am amestecat la robot 110 unt + 125g de faina + 25g de zahar + o lingura de lapte (sau apa in cel mai rau caz). Cu care se umple o forma de tarta si se baga la frigider.

Timp in care m-am ocupat de crema frangipane. Am copt la cuptor niste migdale crude (ca nu aveam gata prajite). Apoi am dat la blender 40g de migdale, 30g unt, 30g zahar si un ou.

Am scos tarta de la frigider, am manjit-o cu crema si am umplut-o cu felii de nectarine.
Photobucket

Apoi a mers 45 de minute la cuptorul incins la 180C. Timp in care eu m-am ascuns sub aerul conditionat :)) Dar a meritat.
Photobucket
Si mi-a placut atat de tare, ca pe seara am mai executat una, am impachetat-o, l-am luat pe Tudosiei si am mers la Escargot sa vedem ce mai au bun. Cu tarta spaga :)) In afara de prosecco si traditionalul rosé, s-a raportat un sashimi de somon cu pepene verde si branza de capra (s-a lasat cu suspine) si paste cu cerneala de sepia si creveti (ce putea sa fie rau?). Am parasit incinta cand afara deja se mai racorise. Adica prin miez de noapte :)
Photobucket

Etichete: , ,