Best ever chocolate cake // Prajitura cu ciocolata, da' fara faina

Photobucket

Ciocolata poate nu e intotdeauna my poison of choice, da' prajitura asta mi-e teama ca o s-o repet pana nu mai pot intra pe usa de la bucatarie. Pentru ca n-are faina, e foarte fondanta, fix ti se topeste-n gura, si daca o faci acum, cat mai sunt fructe de padure prin piete, te trezesti in farfurie cu o combinatie fabuloasa.

Pentru asta tre' sa aliniezi urmatoarele: 250g de ciocolata (eu folosesc amaruie, pentru ca-mi place aroma plina - I suggest you do the same ;), 125g unt, 180g zahar, 6 oua, 1 lingura de extract de vanilie, coaja rasa de la o portocala, optional fructe de padure si poate niste zahar pudra de final :)
Photobucket

Ciocolata rupta-n bucati se pune intr-o craticioara impreuna cu untul si se topesc pe foc mic.
Photobucket

Se separa 4 dintre oua. In bolul cu galbenusuri se mai adauga restul de 2 oua intregi, 80g de zahar, extractul de vanilie si coaja de portocala. Toata treaba se amesteca impreuna cu ciocolata topita pana rezulta o compozitie omogena.
Photobucket
Cele 4 albusuri se bat bine, iar cand sunt deja batzoase se adauga, treptat, restul de 100g de zahar. Cand acesta a fost incorporat, peste albusuri se toarna compozitia ciocolatoasa si toata treaba se omogenizeaza cu o spatula (nu amesteca cu forta, ca o sa iasa aerul din albusuri si te-ai chinuit degeaba :p)
Photobucket
Cand ai terminat si treaba asta, intr-o forma de tort cu fundul detasabil (unsa in prealabil cu unt si tapetata cu hartie de copt) se toarna toata treaba si se da la cuptorul incins la 180C vreo 30 de minute.
Photobucket

Eu inca ma imprietenesc cu noul meu cuptor (the pretty), asa ca am scapat tortul cam prea aproape de sursa de caldura (in partea de sus), si l-am parlit putin, dar s-a rezolvat apoi cu niste zahar pudra on top ;)
Photobucket
Prajitura se scoate cu grija din forma, se pudreaza cu zahar si se imperecheaza cu niste fructe de padure (zmeura, afine, mure, ce gasesti)
Photobucket

Cum ziceam, fiecare bucatica a fost o minunatie :)
Photobucket

Etichete: , , , , , , , ,