Placinta cu mure

Photobucket
Cum va povesteam, duminica, cand ma intorceam la Bucuresti, am cumparat de pe marginea drumului o galetusa cu mure. Pana acum am facut doua tarte si-o placinta, si tot mai am :))

Si va mai povesteam ca-n bucataria mea a poposit un aragaz nou, black, sleek & glossy, all electric. Electrolux, desigur. Si timp de vreo doua saptamani i-am dat tarcoale, asteptand probabil ca aragazul cel vechi sa se deconecteaza singur de la gaz si sa-si ia arzatoarele la spinare in cautarea unui sejur la fiare vechi. Nu s-a intamplat inca, dar eu am rabdare :)

Si cum statea aragazul asa, in mijlocul bucatariei, i-am luat stecherul, l-am bagat in priza de la robotul de bucatarie, l-am incins la 180 de grade (pentru ca la asta se poate!!!, nu mai e asa.. vrajeala din ochi :)) si mi-am vazut de treaba cu murele.

Am umplut 5 cups cu mure si le-am amestecat cu 1 cup de zahar. Practic, folositi orice masura vreti si proportia de zahar sa fie dupa gust. Ca poate va place mai acrisor sau dulce de ti se crapa dintii :)) Who am I to judge :p Am adaugat si vreo doua linguri de amidon, ca prea lasau multa zeama. Pentru extra flavour, merge putina scortisoara si nucsoara.
Photobucket
Am facut aluatul amestecand 220g unt + 250g de faina + 50g de zahar + 2 linguri de lapte, l-am tinut 30 de minute la frigider (sau 10 la congelator), l-am intins intr-o forma (merge si cu degetele, nu tre' sa va chinuiti cu sucitorul ;)
Photobucket

Am turnat mure in prostie si le-am acoperit c-o foaie de aluat, pe care am decupat-o cat sa mai iasa aburul la copt
Photobucket
Am manjit-o cu un ou batut si am presarat-o cu zahar amestecat cu scortisoara (scurtatura gata amestecata de la Nomu ;) si am bagat-o la cuptor.
Photobucket
Vreo 40j de minute mai tarziu am scos o minunatie aromata & golden-brown.
Photobucket
Dar din seria Jackass - don't try this at home, va prezint ce porcarie a urmat. M-am gandit eu c-ar fi bine s-o rastorn din forma, ca s-o pot taia apoi in felii, sa va arat ce misto e si-n sectiune. Oh well, I sooooo did not think this one through :)) Pentru ca, evident, sucul de la mure a tzashnit prin floricica decupata, m-a colorat din cap pana-n picioare, plus blat, podele, pereti :)) Poza de mai jos nu prezinta situatia la adevarata magnitudine :p Deci note to self - daca vreau s-o scot din forma, o s-o fac data viitoare in ceva cu fundul detasabil. Daca nu - mananc direct din troaca, ceea ce, in final, nu-i un lucru deloc rau.
PS - inca n-am curatat bucataria, doar am mancat o bucata de placinta si-am plecat la bere :))
PS2 - ce fac cu restul de mure? sugestii, recomandari?

Etichete: , , , ,