Paine irlandeza cu bicarbonat // Irish soda bread

Luni m-am intors de la Dublin. Doua zile petrecute acolo au fost suficiente ca odata ajunsa inapoi acasa sa ma ia un dor de puburi vesele, cu mancare multa si buna. Dar despre asta intr-un episod urmator, ca oricum n-am terminat cu povestile din Londra.

Asa ca mai bine va explic care-i treaba cu painea irlandeza, una dintre cele mai simple retete de paine pe care am incercat-o.

Pai intr-un bol am amestecat 250g de faina alba cu 250g de faina integrala si 100g de faina de ovaz (de fapt trebuia sa pun 100g de fulgi de ovaz, da' m-a luat valu') plus 1 lingurita de sare si 1 de bicarbonat de sodiu. Am turnat cate un pumn din toate semintele pe care le-am gasit in casa (floarea soarelui, susan, mac, seminte de ceapa, de in etc)...  
am amestecat totul cu 500ml de lapte batut si mi-a rezultat asta:
Care a petrecut vreo 45 de minute in cuptorul incins la 200 de grade, pana a facut o crusta crocanta si rumena.
Eu am mancat-o fierbinte, cu un sos de usturoi. Data viitoare o sa fac chifle mici-mici, sa fie toate o coaja mare si crocanta :)))

Etichete: , ,