Milano To Do List

#1 Ajungi in piata, te urci pe acoperisul Domului (10 euro cu liftul, 6 cu picioarele de-a lungul celor 250 de trepte). Eu asa am facut.
#2 Cobori si intri in Galeria Vittorio Emanuele II, care face legatura intre Piazza Duomo si Teatro La Scala. Acolo te holbezi la dubiosii care-si fac poze in fata magazinului Louis Vuitton si apoi la ceilalti dubiosi incarcati cu plase Gucci, Prada & altele, de zici ca au prins reduceri la Primark :)) Mie imi era o foame turbata si n-am avut incarcare pentru magazine, ocupata fiind sa caut o carciuma non-turistica (Evident ca n-am gasit acolo. At some point chiar mi-am pus problema daca ar trebui sa intru la Burger King. I didn't.)
#3 Si pentru ca good things come to those who wait, cativa pasi mai apoi am dat peste magazinul Ladurée, ceea ce va doresc si voua (Via Spadari, foarte aproape de Piazza Duomo). Nu e o experienta prea italiana, but who the fuck cares?!
#4 Daca tot esti pe Via Spadari, intri la Peck, una dintre cele mai bune si mai cunoscute delicaterii din Milano. Gasesti aici bunatati pentru toate pretentiile si snobarelile, plus o crama la subsol si wine-bar/cafenea/bistro la etaj.
#5 Pentru pranz, incearca o carciuma populara, cum e Grand’ Italia (Via Palermo si Corso Garibaldi). Aici ti se poate intampla o felie de pizza cu vreo trei degete mai groasa decat cea din Roma, un osso bucco cu risotto, ba si-un tiramisu daca ai fost cuminte (cazul meu, se pare, pentru ca a fost on the house :))



#6 Pentru prajituri cu fitze si figuri (ca sa echilibreze pranzul de mai sus), mergi la Cova (Via Montenapoleone nr. 8) sau la Zucca (Galeria Vittorio Emanuele II).
#7 Nu rata serile de aperitivo. In mai toate carciumile, dupa ora 18.00 se scot platouri cu antipasti la care ai acces liber daca-ti comanzi de baut. Eu nu m-am inghesuit la schema asta, dar asta a fost greseala mea.
#8 Daca tot s-a lasat noaptea, mergi in Navigli si plimba-te de-a lungul canalelor. Alege intre gelaterii, pizzerii, trattorii, osterii, kebabarii, baruri, cluburi de noapte & have some fun.
#9 Tot loc de dezmatz, dar fara balta cu apa, este cartierul Brera. Are baruri, anticariate, magazine, fake-uri Fendi, terase – the works
#10 If something goes wrong, italian gelato will make it all better. Recomand cu caldura (ma rog, cata caldura poate sa suporte o inghetata) combinatia de fistic si sorbeto de pere.
P.S: totusi nu rata Teatro La Scala (intereseaza-te si de bilete la un spectacol, nu sunt asa scumpe daca nu vrei sa stai in cea mai smechera loja); Pinacoteca Ambrosiana (extra focus pe schitele lui Leonardo da Vinci din Codex Atlanticus); Pinacoteca di Brera (Caravaggio, Raphael, Tintoretto, Rubens, Hayez); Santa Maria delle Grazie (aici e “Cina cea de taina”, dar ca sa o vizitezi trebuie sa-ti faci rezervare cu cateva luni inainte)

Etichete: , ,