Istanbul: Mic dejun la Kale Cafe

Unul dintre momentele magice pe care ti le ofera Istanbulul este inainte de rasarit, cand poti auzi orasul trezindu-se (provided sa ai niste ferestre care se inchid prost - cazul meu - sau sa urci pe terasa unui acoperis, cum sunt multe de gasit). Tanguirile muezinilor care cheama oamenii la rugaciune se plimba pe deasupra orasului dintr-un minaret in altul, pravaliile isi deschid usile sa-si primeasca marfa pentru ziua care incepe, tramvaiul de pe Istiklal incepe sa circule, voci incep sa se auda de-a lungul strazii.

Acum e momentul sa intrerup poezia, pentru ca m-am trezit cu pofta de mic dejun cum numai in vacante mi se intampla (plus ca oricum nu ma pricep la poezie :p). Asa ca din Beyo─člu ma indrept catre un alt cartier, Rumeli Hisari, la vreo 10 kilometri mai sus, pe malul Bosforului, unde intre cele doua poduri care traverseaza stramtoarea gasesc locul potrivit: Kale Cafe, unde aleg o masa langa geam, cat sa-mi turtesc nasul privind spre Asia.
Turcii, spre deosebire de mine, isi iau prima masa a zilei foarte serios. Asa ca am intrat atmosfera comandand serpme kahvalti - mic dejun cu de toate: lipii calde, chifle, simit (covrigi acoperiti cu susan), paine cu masline, branza de oaie, masline tavalite-n mirodenii, rosii dolofane si castraveti crocanti, plus niste ardei iute (girl loves a spicy breakfast), miere si caimac (de o delicioasa consistenta untoasa), ceai cald si fresh de portocale...
Ba chiar m-am incumetat si la niste branza halumi prajita-n unt, si am intins niste melasa pe o lipie calda.

Ceea ce va doresc si voua. 'Neatza.

Etichete: , , , , , ,