Salata de broccoli la gratar

A dat peste mine o pofta de broccoli pe care nu stiu cum s-o calific, avand in vedere ca in general eu ma trezesc cu chef de chestii nesanatoase/gresite/periculoase - ca porc deep fried, carbohidrati simpli, sky diving si luat lumea-n cap. Acum, cand am avut de-a face cu ceva perfect within limits nu prea am stiut cum sa gestionez situatia.

Dupa trei zile de zvarcoleli in care pofta de broccoli n-a trecut, am executat o reteta de la Ottolenghi.

Am desfacut o capatana de broccoli in florete mai mici. Am pus o oala cu apa pe foc - cand a dat in clocot, am pus broccoliul si l-am fiert fix doua minute, dupa care l-am racorit in apa foarte rece (merge pusa si niste gheata in ea - asa legumele isi vor pastra culoarea vie si textura crocanta).

Am scurs broccoliul de apa si cand a fost complet uscat l-am tavalit prin ulei de masline, sare si piper proaspat rasnit. Am incins grill-ul (in cel mai rau caz, merge si o tigaie) si l-am pus la copt, intorcandu-l din cand in cand, timp de cateva minute.

In timpul asta, am taiat fin patru catei de usturoi si un ardei iute rosu. Intr-o tigaie am incins cateva linguri de ulei de masline si am adaugat usturoiul si ardeiul iute, cat sa-si elibereze aroma, iar usturoiul sa se rumeneasca usor (nu prea tare, ca se face amar).

Am luat broccoliul de pe gratar, l-am stropit cu uleiul aromat, am adaugat usturoiul si ardeiul iute si am mancat c-o pofta de ziceai ca-i crispy bacon.

Etichete: , , , , , , ,