Paste siciliene cu sardine si broccoli

De asemenea, pastele astea se mai pot numi si motivul-pentru-care-nu-mai-incap-in-rochia-asta-noua, da' asta e between my and my zipper. 

Dar incercand sa trec peste problemele mele cu carbohidratii (this never ends, does it?), e misto sa mai gatesti din cand in cand - iti aduci aminte de ce te-ai apucat de asta in the 1st place.

Asa ca azi, in drum spre birou, am sunat-o pe my lovely deputy Oana si i-am zis:
" - B*&#^@, bagi paste?
  - Doh.
  - Bine, produ' niste broccoli si niste ceapa, eu vin cu ardeiu' iute.
  - Usturoi avem?
  - Pai ce, crezi ca jucam la amatori?!"
Drept urmare, cand am ajuns in bucataria GoodFood, ma asteptau restul de ingrediente. O sedinta si un inbox plin de mailuri mai tarziu, am trantit capacul laptopului si m-am dus la cratita.

Am umplut o oala cu apa, am sarat-o si am pus-o la fiert. Cand a dat in clocot, am adaugat cam 350g de bucatini (paste lungi, seamana cu spaghetele, da' au o gaura pe interior, zici ca-s tevi), care au fiert cam 8 minute, pana erau al dente.

Intre timp s-au intamplat asa: am taiat in felii 2 cepe rosii, am tocat 1 capatana de usturoi (mai putin nici nu intra in discutie la noi), am feliat fin 1 bulb de fenicul, si am despartit in buchetele 1 capatana de broccoli, am deschis 3 conserve de sardine, am ras si stors 1 lamaie si am pus la indemana stafide, seminte de pin, ulei de masline, sare si piper.

Intr-o tigaie am incins cateva linguri de ulei de masline (am folosit din ala gata aromat cu pepperoncino, pentru ca nu aveam fulgi la indemana) si am adaugat ceapa. Cand s-a inmuiat un pic, am trantit si feniculul si le-am lasat sa sfaraie-n tigaie inca cateva minute. Am adaugat buchetele de broccoli, am mai asteptat putin sa se inmoaie si astea si am turnat conservele de sardine (scurse de ulei). Am amestecat, am mai aruncat 1 mana de stafide, 1 de seminte de pin, coaja rasa si zeama de la 1 lamaie, sare, piper. Am gustat, am mai lasat pe foc putin, sa se patrunda aromele si apoi am amestecat cu pastele. 

Nom-nom, cum ar zice sicilienii (?!).

Etichete: , , , , , , , , , , , ,