5 feluri cu 1 conserva de sardine


In ultima vreme am dezvoltat o noua rutina: very healthy in timpul saptamanii, debauchery in weekend. Dar acum e marti, asa ca o dam pe sanatate, aveti rabdare pana vineri seara. Hai dupa-amiaza ;-)

Lectia de azi e cu pestele gras, cu focus pe sardine, mai exact cele la conserva - mi se pare ca sunt trecute cu vederea si ignorate, cand de fapt ele sunt ceva foarte sanatos, bun, si in plus - ieftin.

De ce tre' sa mancam peste gras? Pentru ca Omega-3 e ceva bun la inima, nu strica nici la creier, si cica micsoreaza riscurile de dementa si depresie. Ceea ce mie mi se pare intotdeauna o perspectiva buna :)))

Deci somon, macrou, sardine, ansoa, hering - astea ar trebui sa fie pe lista. Bubuie de Omega-3 si, pentru ca corpul uman nu produce acizi grasi din astia de capu' lui, e bine sa ai in program cel putin doua portii de peste pe saptamana. Si nu e asa complicat, pentru ca nu-i musai sa fie fresh - afumat, congelat sau la conserva e de asemenea bun (in schimb tonul isi reduce din beneficii atunci cand e congelat - cam pe la nivelul pestelui alb).

Eu am intotdeauna in dulap conserve de sardine (uneori si in geanta, dar acolo mai intampla sa gasesti si shot-uri de tequila, deci nu e relevant :)), preferatele mele sunt cele in sos de rosii, si uneori mi se intampla cele de mai jos:


1 conserva de sardine in sos de rosii se rastoarna intr-un castron si se amesteca cu 1 tija de telina taiata subtire, 3 ridichi feliate, 2 cepe verzi taiate marunt, 1 lingura de patrunjel tocat. Se stropeste cu putina zeama de lamaie, plus niste sare & piper (ba poate si niste pudra de ardei cayenne), se amesteca si se intinde pe 1 felie de paine integrala, sau, in cazul de fata (si-n poza de mai sus), pe un cracker Wasa.


1 cartof copt se taie in jumatati, care se scobesc cu o lingura. Bucatile de cartofi astfel scoase se pun intr-un castron, se adauga 1 conserva de sardine in ulei, 3 fire de ceapa verde tocate marunt, 1 lingurita de hrean si 2 linguri de iaurt. Se amesteca (sardinele se vor zdrobi. nu e panica, e ce trebuie) si cu compozitia astfel obtinuta se umplu jumatatile de cartofi scobite. Presaram si niste patrunjel pe deasupra, ca doar nu suntem animale.

Se pune la fiert 1 cana de paste integrale (a se observa nota complexa a acestor carbohidrati ;-)). Intre timp, intr-o tigaie incinsa se rastoarna 1 conserva de sardine impreuna cu 1 catel de usturoi tocat marunt, 1 mana de masline tocate (poti folosi rondele gata taiate), 1 lingura de capere si putin ardei iute. Tine toata treaba pe foc vreo 5 minute, amestecand din cand in cand si sosul e gata. Toarna-l apoi peste paste, eventual cu niste frunze de busuioc proaspat, and you've got yourself dinner.

Intr-o tigaie se incinge 1 lingura de ulei de masline in care se pun la sfarait 1 catel de usturoi tocat, 1 ardei iute taiat marunt (dupa ce i-ai scos nervurile si semintele), apoi se adauga coaja rasa de la 1 lamaie si 1 conserva de sardine in ulei. Se amesteca si se mai tin putin pe foc, pana se incalzesc. Intre timp se prajesc 2 felii de paine neagra. Amestecul de sardine se potriveste de sare, piper, se ajusteaza cu putin suc de lamaie si se imparte pe cele doua felii de paine. Sigur ca merge si niste patrunjel presarat deasupra ;-)


Intr-un castron se rastoarna: 1 punga de salata cu ce frunze-ti plac (de exemplu mie imi place un mix care se numeste Cosmopolitan), 1 mana de masline, 1 lingura de capere, 1 conserva de sardine in sos tomat, 1 lingura de ulei de masline, 1 lingura de otet de vin rosu. Se amesteca. Mai simplu nu exista.

Etichete: , , , , , , , , , , , , , ,