Humus / v1*

Weirdly enough, n-am facut humus niciodata. De mult tot vroiam sa incerc, dar abia dupa ce am descoperit o reteta in Jerusalem a lu' Ottolenghi mi-am facut curaj.

Zicea mesteru' sa iau 300g de naut uscat, sa-l clatesc bine si sa-l pun intr-un vas cu apa si sa-l tin la muiat peste noapte. And so I did. A doua zi, l-am scurt si am pus boabele intr-o tigaie, impreuna cu 1 lingurita de bicarbonat de sodiu, si le-am prajit amestecand vreo 3 minute.

Dupa care am transferat nautul intr-o oala cu 1,5l de apa si l-am pus la fiert. Poate dura intre 20 si 40 (depinde cat de uscate erau boabele), pana ce boabele se inmoaie si poti sa le zdrobesti usor intre degete. Pe parcurs ai grija sa iei spuma care se formeaza la suprafata apei.

Cand nautul a fost gata, l-am pus in robotul de bucatarie, unde l-am mixat pana am obtinut o pasta tare. Cu robotul inca mergand, am adaugat 270g de tahini (pasta de susan), 4 linguri de zeama de lamaie, 4 catei de usturoi si 1 lingurita si jumatate de sare. Cand acestea s-au incorporat, am adaugat si 100ml de apa pe care o racisem cu niste cuburi de gheata.

Am gustat humusul astfel obtinut, l-am mai ajustat cu sare si niste zeama de lamaie (tahini mi s-a parut cumva overpowering), l-am transferat intr-un bol, am acoperit suprafata cu o folie de plastic si l-am lasat sa se odihneasca la frigider juma' de ora.

Inainte sa bag la jgheab, am gasit de cuviinta sa picur niste ulei de masline si sa presar putin patrunjel si cateva seminte de pin.

A doua zi, humusul ramas a fost impachetat in niste lipii, alaturi de o salata de morcovi. Dar despre asta povestim mai multe maine, poimaine sau cand o sa-mi treaca mahmureala de weekend. TGIF, everybody!

*v1 - adica prima versiune. cred ca humusul care mi-a iesit poate fi imbunatatit, asa ca revin cu update-uri si upgrade-uri :))

Etichete: , , , , , , , , ,