In teste: Thermomix


Daca ar fi sa am un singur gadget in bucatarie (I said gadget, nu ustensila - ca atunci probabil ca as alege un chef's knife), acela ar trebui sa fie un Thermomix.

De chestia asta m-am convins asta iarna, cand intre Craciun, Revelion si niste zile de ski am avut de-a face cu o bucatarie care chiar daca avea un pahar Riedel si suficient vin cat sa nu-mi mai pese, ii lipseau chestii basic pentru cineva care vrea mai mult de-o omleta si-un steak. Adica nu mixer, nu blender vertical (orizontal sau oblic for that matter :p), nu razatoare, nu chopper, nici vorba de robot de bucatarie sau alte figuri, fite si mofturi. Doua tigai, o oala and a very sharp knife erau singurele jucarii pe care le aveam la dispozitie.

Asa ca atunci cand am primit in teste Thermomixul, pe 26 decembrie, a fost a perfect match. M-am putut convinge exact cat de mult iti usureaza treaba prin bucatarie si cat de multe stie sa faca - paine, limonada, supa, aluatul pentru cea mai buna prajitura cu ciocolata (inclusiv topit ciocolata si batut albusurile), creme (cum ar fi un zabaglione minunat).

Thermomix nu e un robot, ci un fel de "masina" de gatit. Pentru ca pe langa operatiuni basic, cum ar fi batut albusuri spuma, amestecat creme, taiat marunt diverse ingrediente, mai face si alte chestii destepte: in primul rand poate incalzi de la 37 pana la 120 de grade, ceea ce inseamna ca poti sa pregatesti cu el o gramada de sosuri sensibile, pentru care altfel aveai nevoie de operatiuni delicate, cu bain marie si alte incurcaturi. Iar raw-veganii cred ca sunt destul de multumiti de cele cateva grade dintre 37 si 40, unde au si ei loc de joaca. Iar cutitul Thermomixului inregistreaza pana la 12.000 de rotatii pe minut. Ceea ce inseamna ca in 3 secunde poti transforma zahar tos in pudra, sau un bloc de ciocolata in fulgi sau... niste gheata in mojito :)) Si e usor de curatat, ceea ce e e big, huge plus.

Ce trebuie sa va spun e ca jucaria costa ceva peste 1000 de euro. Mult, stiu. Dar daca ar fi ca intr-o zi sa-mi dispara toata bucataria (ce exemple de cosmar dau si eu) si s-o iau de la zero, cu asta as incepe. Si probabil ca apoi m-as opri, ca n-ar mai fie nevoie de prea multe.

Etichete: , , , ,