[in cautarea retetelor boieresti] Gâteau au citron / Pandispan cu lamaie

Povesteam mai jos despre aventura mea in cautarea unor vechi retete boieresti. La Conacul Polizu asta a insemnat mai putin research si mai multa cotrobaiala. Adica, strecurate printre scrisori vechi si poze ale familiilor Ghica-Deleni si Polizu-Micșunești, am descoperit o serie de retete pe care le-am si reprodus in bucataria de la conac. Cum e si cea de mai jos, un fel de pandispan usor, aerat si aromat.

Asa ca am facut tot ce spunea in retetea de mai sus, doar ca in romana. Dupa o traducere proprie si aproximativa, ca nu mi-a placut scoala :))

Am amestecat bine zaharul cu untul, apoi am adaugat lamaia (coaja si zeama included. de fapt, zeama de la o lamaie si jumatate, ca sa fiu sigura ;-) Apoi am batut albusurile pana au stat tepene, le-am amestecat cu crema untoasa-zaharoasa si am incorporat faina, putin cate putin.

Ce-am obtinut am trantit intr-o tava tapetata cu hartie de copt si am bagat intr-un cuptor incins la 180 de grade. Vreo 45 de minute cred ca a stat prajitura acolo. Sau ma rog, pana s-a rumenit.

La final m-am gandit ca i-ar sta bine cu niste zmeura. Nu cred ca am gresit.

P.S. - mi-am cumparat un stylus si, dupa cum se vede, m-am apucat sa scriu pe poze. e evervant? ca am in plan sa abuzez :))

Etichete: , , ,