[in cautarea retetelor boieresti] Pesmeciori sarati

Reteta asta m-a prins de la titlu - mi-am imaginat foarte repede ceva crocant, sarat, numai bun de rontait. Si eu nu m-am impotrivit niciodata carbohidratilor crunchy & savoury.

Dupa cum spune reteta de mai sus, faci o gaura intr-o litra de faina. Adica am masurat faina cu o cana de 1000ml si am rasturnat-o apoi intr-un castron. Am adaugat 10g sare si 200ml unt topit si 100ml de lapte. Toate astea se framanta pana obtii un aluat. O fi avut reteta dreptate, dar eu am mai adaugat putin lapte, ca nu prea se lega toata treaba. Dupa care am lasat aluatul la odihnit timp de o ora.

Apoi l-am intins intr-o foaie subtire, more or less 1/2 de centimetru, asa cum zicea-n biletelul de acu' cateva generatii de bucatari in urma. Si tot ca-n reteta, am facut "1 milion de gauri cu dintii unei furculite".

Dupa care am taiat aluatul in cercuri cu o forma rotunda (ce gasesti la indemana, cel mai simplu e un pahar).

Am asezat cercurile de aluat intr-o tava tapetata cu foaie de copt, le-am uns cu lapte si le-am presarat cu sare grunjoasa. Ba pe unele si cu piper proaspat rasnit, chimen, oregano si ce-am mai gasit la indemana.

I-am copt in ture de cate 10 minute in cuptorul inscins la 180 de grade, pana au prins culoare aurie, apoi am abuzat de ei cum m-am priceput.

Etichete: , , , ,