Briose cu afine


Am aliniat 50g unt, 2 oua, 150g zahar, 300ml smantana grasa (din aia normala, fermentata, nu pentru frisca sau alte nebuni; eu am folosit 30%), 250 faina, 1 lingurita sare, 2 lingurite praf de copt si vreo 150-170g afine (fix un pahar din ala pe care-l gasiti pe tarabele din piata).
Afinele le-am bagat la congelator, astfel incat atunci cand intra la cuptor sa nu se dezintegreze instant si sa lase super multa zeama.

Intr-o craticioara am topit untul.

Am batut ouale cu zaharul pana s-au omogenizat (am folosit telul, nu a fost nevoie de mixer). Am adaugat untul topit, am amestecat, apoi am pus si smantana, in doua transe, amestecand pana ce compozitia a fost omogena.

Intr-un alt bol (mai mare) am amestecat faina, sarea si praful de copt. Am scos afinele inghetate si le-am amestecat cu faina. Am facut loc in centru si am turnat compozitia cu oua si smantana.

Am amestecat rapid (ca sa nu se dezghete draciile) si apoi am impartiti compozitia intr-o tava de 12 briose, care a intrat cam juma' de ora la cuptorul incins la 180 de grade.

Le-am scos cand erau aurii. Am trecut lama unui cutit pe langa marginea fiecarei briose, ca sa le desprind de tava (fructele coapte se caramelizeaza si treaba poate deveni putin lipicioasa) si am mai lasat prajiturile sa se raceasca in tava 10 minute.
Apoi le-am transferat pe un gratar, ca sa se raceasca complet. Yumm stuff. Nu foarte dulci, but I like them that way. Daca vreti sa mai pe diabet, mai bagati niste zahar pudra on top or smth.

If you're into blueberries (I know I am), incercati si Blueberry crumble, Blueberry pancakes, presarati-le langa o prajitura cu ciocolata (best ever, I promise), dar mancati-le si proaspete, cat sunt in sezon, pentru ca-s pline de antioxidanti, and that's always a good thing. And have a lovely weekend :-)

Etichete: , , , , , , ,