Gin: a (polyamorous) love story



Azi se implineste un an de cand m-am imprietenit cu ginul (ce aniversari dubioase sarbatoresc si eu). Eram pe o terasa din Brasov, PRA a comandat un gin & tonic cu Bombay Saphire, mie mi s-a parut o idee buna sa vad cum e - long story short: mi s-a parut genial asa ca am baut sase.

De atunci am mai testat cate ceva, turns out we have a polyamorous love story (me and the gin, not me and PRA :)), dupa cum urmeaza.



Tanqueray are o traditie ce dateaza de la 1830. E un London Dry Gin, ceea ce inseamna ca e distilat de doua ori. Reteta e secreta, deci n-are sens sa incerc sa-l reproduc (nu ca as fi incercat). Incearca-l cu un tonic bine acidulat. Tanqueray No. Ten (47,3%) e potrivit pentru martini si e distilat de patru ori.









Botanist, gin artizanal din Islay (Scotia), are un gust distinct datorita celor 9 "botanice" de baza (printre care ienupar, coriandru si coaja de portocala), macerate-n apa de izvor si apoi distilate cu alte 22 de ierburi si petale (musetel, soc, menta, cimbru etc) ce cresc chiar pe insula, formand astfel niste extra arome delicate. E produs in cantitati limitate, iar mie mi-a facut cunostinta cu el Dragos, my dear booze supplier & prosecco dealer extraordinaire.







Really, really special, Gabriel Boudier Saffron Gin e realizat dupa o reteta frantuzeasca, intr-o distilerie din Dijon. Incearca-l prima data simplu, ca sa-i poti aprecia aroma unica, usor dulcega, apoi mixeaza-l cum te duce capul. Incearca-l si cu o felie de portocala. Tot Dragos m-a invatat.











My favourite. Hendricks este aromat cu extract de castravete si trandafir bulgaresc. Este distilat in cantitati mici, ceea ce inseamna ca pastreaza multa aroma. Asa ca umple un pahar cu multa gheata, amesteca ginul cu apa tonica si inlocuieste lamaia cu o felie de castravete. Bliss!

Etichete: ,