Motive pentru Londra in noiembrie - British pantry goodies (8)

Ingredientele de mai jos se gasesc in mai orice pantry din UK. Cu ele-mi umplu bagajele cand ajung pe acolo (dar, mai nou, unele sunt de gasit si pe la noi).




Marmite - e o pasta facuta din extract de drojdie, cu gust foarte puternic si foarte sarat, asa ca va da o savoare intensa felurilor de mancare. Merge numai bine intinsa peste pui inainte de a-l coace la cuptor, dar la fel de bine si intr-un sandwich cu paine integrala si branza. Am vazut ca Nigella Lawson amesteca Marmite cu spaghetti (ma rog, asta n-am mai incercat).







Mustarul Colman's - mi-l aduc aminte impreuna cu niste carnati pe care i-am mancat in Borough Market si nu pot decat sa ma bucur ca saptamana viitoare pe vremea asta o sa mananc exact asta. Cu un pint de bere. Iar dupa ce o sa-l readuc in bucataria proprie, o sa-l trantesc intr-o combinatie cel putin la fel de reusita: cu un beef steak sandwich.










Chipsuri cu sare de mare si otet de cidru - call it guilty pleasure, dar e una dintre primele chestii in care o sa ma infig. In .ro n-am gasit, insa la Pukka Food au Tyrrell's Naked (adica fara sare) si Veg Crips (adica chipsuri din morcovi, pastarnac si sfecla - fara organisme modificate genetic, conservanti, aditivim gluten and such).










Golden Syrup - e un sirop gros, facut din glucoza si fructoza. E mai dulce decat zaharul, asa ca poti folosi mai putin. Are o aroma mai untoasa, asa ca merge la fix in prajituri, marinade, glazuri chiar si sosuri. Plus ca am o gramada de retete pe care nu le-am incercat (inca) pentru ca aveam nevoie de golden syrup.








Sarea Maldon - e sarea mea preferata. Are o textura speciala (fulgi de sare) si e tot ce ai (ne)voie sa presari peste o friptura de vita black & blue. Multe kilograme am purtat prin valize de-a lungul timpului (de exemplu in survival kit-ul de anul trecut), dar acum am vazut ca se gaseste si pe ft-shop.ro
Click aici pentru cateva retete recente in care am avut nevoie de sare Maldon.



Toodles,
Mazilique

Etichete: , , , , , , , , ,