Salata de telina si mar cu quinoa

Soc si groaza azi in redactiile reunite Good Food si Top Gear - azi am venit la birou cu un castron plin de salata vegana si gluten-free. Asa ca a fost pace intre popoare si toata lumea a putut sa manance. (Am trei colegi vegani, sportivi si ecologisti. Unul dintre ei - Florin - a renuntat acum trei luni si la gluten, zahar, alcool*. Apoi a alergat la un maraton o.O Mi-e foarte greu sa-l inteleg, da'pai sa mai si lucrez cu el in acelasi perimetru. Mai multe a scris Oana despre el aici.)

Dar sa revenim la salata cu care am venit eu in redactie ca o Scufita Rosie (doar ca imbracata in negru), la bunica ei (apparently vegana). E consistenta, dar totusi light & healthy. Quinoa e o proteina completa, care contine toti cei 8 amino-acizi esentiali, plus fibre, fosfor, magneziu si fier. Ba mai e si gluten-free si usoara de digerat. Deci ceva bun, se pare. Cat despre combinatia mar + telina - it's a classic. As zice ca salata asta e perfecta pentru iarna - merge bine singura, dar si langa o tocana. So go for it ;-)

INGREDIENTE

In prima faza, pune o craticioara cu apa pe foc si, cand a dat in clocot, adauga quinoa. Las-o sa fiarba 10 minute, apoi clateste-o cu apa rece si scurge-o printr-o sita fina (am constatat ca singura sita fina pe care o am e una prin care dau zaharul pudra - not the best option, da' m-am descurcat in vreo 10 transe :p), apoi las-o deoparte.

Cat timp apa fierbe, taie ceapa in felii subtiri. Intr-un castronel, amesteca sarea, zaharul si otetul, amesteca pana se dizolva, apoi adauga ceapa. Strange-o putin in mana, ca sa se patrunda de lichid si las-o la macerat, cat de ocupi de restul.

Curata telina, tai-o in felii, apoi in bastonase, pune-o intr-un castron incapator si stropeste-o cu zeama de lamaie, ca sa nu-si schimbe culoarea. Taie merele tot in bastonase si amesteca-le cu telina. (Daca, spre deosebire de mine, nu manifesti un comportament obsesiv-compulsiv :-))) - poti sa dai telina si merele pe razatoare sau le poti taia la robot - mi se pare ca-mi place sa ma complic. Ce-i drept, asa am obtinut si o textura mai crocanta).

In castronul cu mere si telina adauga ceapa (la final poti folosi zeama lasata daca ti se pare ca salata nu e suficient de acra), quinoa, ardeiul iute, patrunjelul tocat si semintele de mac. Imparte-o cu prietenii.


Daca nu uitam, as fi adaugat si o mana de alune de padure sau migdale crude, tocate. Veganul Florin si-a dat cu parerea ca ar fi mers niste semminte neprajite de floarea soarelui. Fiecare cu fixatiile sanatoase ale lui :-))



*De ce Florin, de ceeeeee? :-(((

Etichete: , , , , , , , , , , , ,