St. Patrick's Day: Tort si briose cu Guinness si glazura de crema de branza

Azi dimineata ma trezesc cu o invitatie la o petrecere de St. Patrick's Day, semn ca the friendliest day of the year it's comin' (17 martie). Si ca sa nu ratez momentul cel mai potrivit pentru a pune bere-n mancare, am zis sa ma pregatesc din timp. Cum n-am mai facut niciodata briose cu bere, am zis sa arunc un ochi in ograda la the kitchen goddess, Nigella, pentru inspiratie. Si nu pot sa zic ca mi-a parut rau. Briosele si tortul au iesit super light & moist, dar si periculos de usor de mancat in cantitati industriale.

INGREDIENTE

PENTRU GLAZURA

Incinge cuptorul la 180 de grade. Aliniaza trei boluri si o cratita incapatoare.

Bolul 1# - amesteca zaharul cu cacaua
Bolul #2 - amesteca faina cu bicarbonatul
Bolul #3 - amesteca smantana cu ouale

In cratita - toarna berea, pune untul taiat felii/ cubulete. Pune cratita pe foc mediu pana se topeste untul.

Cand untul s-a topit, ia cratita de pe foc si adauga amestecul de zahar si cacao. Mixeaza. Adauga apoi amestecul de smantana si oua. Mixeaza din nou. Adauga faina cu bicarbonat. Amesteca. Gata, it's done. Almost.

Ia o forma de tort cu fundul detasabil si diametrul de 23 cm, unge-o cu unt si tapeteaz-o cu hartie de copt. Adauga aluatul si coace-l timp de 45 de minute, apoi lasa tortul sa se raceasca in forma inainte de a-l scoate. (Eu am folosit o forma de tort mai mica - 16 cm -, asa ca mi-a mai ramas aluat si pentru cateva briose ;-)

Pentru glazura, bate putin crema de branza cu un mixer, adauga zaharul pudra si mixeaza din nou. Adauga smantana pentru frisca si amesteca pana ce obtii o consistenta potrivita pentru glazura si decoreaza prajitura folosind o spatula. Apoi spune-mi daca ti-a placut. I bet it will ;-)

Etichete: , , , , , , ,