#LoveTirol: Reteta de Kaiserschmarrn, invatata la cabana Gampe Thaya


Kaiserschmarrn e un fel de clatita de care m-am indragostit anul trecut, in Tirol, iar Gampe Thaya e o cabana in Alpii Oetzal cu care am avut un coup de foudre luna trecuta.

Intr-una din coborarile de pe partiile din Sölden am ajuns la cabana pentru un pit-stop pe terasa insorita si o lectie de gatit cu Jakob Prantl, proprietarul Gampe Thaya.

Am intrat vechea bucatarie (cea noua, care deserveste intreaga cabana, e mult mai mare si are plite pe inductie, nu sobe cu foc si plite din fonta), care in acea dupa-amiaza era inundata intr-o lumina minunata.
Soarele se strecura prin colurile camerelor, iar eu l-am urmarit pe Jakob pregatind prima portie de Kaiserschmarrn. Cat timp clatita mea preferata se rumenea in unt, cabanierul mi-a povestit cate ceva despre bucataria de la Gampe Thaya - laptele e adus de la ferma lui, la fel si ouale pe care le foloseste. Tot de acolo vin si legumele si carnea, iar daca ceva ii lipseste - cumpara de la producatorii locali pe care-i gaseste la o distanta nu mai mare de 80 km.
Revenind insa la reteta care e pe cat de buna, pe atat de simpla, lucrurile stau cam asa: numele acesteia, Kaiserschmarrn, inseamna clatita rupta a imparatului si are in spate mai multe legende: o imparateasa (Sisi) care a refuzat sa o manance din motive de silueta, un bucatar care a gresit reteta de clatite si a incercat sa mascheze rezultatul cu zahar pudra si alte ingrediente, iar alte povesti sustin ca Franz Joseph I ar fi inventat-o. Oricum ar fi, e buna. 

Si retetele-s multe: ba cu albusuri batute spuma, ba cu migdale, uneori cu stafide si de multe ori insotita de sos de mere sau alte dulceturi. Varianta pe care am pregatit-o cu Jakob la cabana e cea mai simpla pe care am intalnit-o pana acum. E tare greu sa o gresesti (da, puteti sa o luati ca pe o provocare! :-))    







INGREDIENTE
1 portie extra-generoasa, 15 minute


Pune pe foc mare o tigaie (de inox, fonta sau ceramica). Adauga untul si lasa-l sa se topeasca si sa se incinga.

Intre timp, pregateste compozitia de clatita: intr-un bol amesteca faina cu sarea, adauga laptele si romul, apoi mixeaza cu un tel pana ce se omogenizeaza.

Adauga cele trei oua, amesteca-le usor in compozitie, apoi toarn-o in tigaia cu unt incins. Clatita se va umfla si se va rumeni, iar in acest timp, intoarce-o de pe-o parte pe alta de 5 ori. Asa a zis Jakob!

Cand a capatat o culoare aurie-aramie, taie-o repede in bucati, adauga putin rom si flambeaz-o. Daca mai ramane lichid, aseaz-o pe foc pentru ca acesta sa se evapore, apoi pudreaz-o cu zahar. Awww, the love!
Pozele in care apar eu (mai exact mana mea) au fost facute de Sanziana, Ioana, Bogdan

Etichete: , , , , , ,