O minunata paine cu seminte / Sunday dinner for Cookie & Mishu

Attention: long post ahead. Boredom may occur.

Era sambata, eu tocmai ma intorsesem de la mare (cu treaba la concertul Duffy, nu zacut pe sezlong) si ma plimbam dubios prin oras, cu pofta de blueberry muffins. Cred ca am facut de cel putin vreo trei ori blueberry muffins si n-am mancat niciodata. Am gustat o singura data. Asa ca m-am dus sa caut freakin' blueberrys sa-mi potelesc isteriile gurmande. Long story short, pana am ajuns inapoi acasa era aproape miezul noaptii. Asa ca briosele au avut de asteptat.

Duminica dimineata poftele mele au fost dublate... triplate cu chef de paine facuta-n casa si cartofi la cuptor cu rozmarin. Man, do I love carbs.

Asa ca am pus in practica ce m-a invatzat Violeta la Atelierul de paine. Am aliniat:

- un kilogram de faina pentru prajituri (spre deosebire de prima mea paine, cea rustica, din faina integrala, cu coaja groasa si crocanta, asta s-a vrut a fi fina si pufoasa :)
- doua pliculete de drojdie
- doua linguri de ulei de masline
- un cubulet de unt
- 100 ml iaurt
- sare
- doua linguri de miere
- 250 ml apa calduta
Faina am pus-o direct pe masa (curata!), am facut o gaura-n mijloc - Violeta ii spunea "coronita" :) -, unde am turnat drojdia, pe care am activat-o cu mierea. Am amstecat, am pus si sarea, am amestecat din nou, apoi si untul, iaurtul si apoi uleiul de masiline si, in final, putin cate putin, apa. Cu grija apoi, am inceput sa incorporez faina si sa framant aluatul pana a devenit elastic si matasos.
L-am uns apoi cu ulei de masline, cu un cutit am crestat in cruce - cica ajuta la dospit - si l-am pus intr-un castron, pe care l-am acoperit si l-am lasat intr-un loc cald, la crescut. Ceea ce s-a si intamplat, desigur :) Pam pamAm scos dupa aia toate semintele mele preferate si am impartit aluatul in mai multe bucati egale...
...si am facut un fel de ...errr.. floare. Pe care am asezat-o intr-o tava unsa cu ulei de masline, iar peste ea am intins niste ou batut,...
...ca sa se prinda semintele si sa fie lucioasa si frumoasa :)
Si am bagat-o la cuptor.
Dar, cum ziceam , nu m-am oprit aici. Odata cu painea, in cuptor am bagat si o tava pe care am impartit-o-n doua - cartofi noi la cuptor cu rozmarin, usturoi, cimbru, capere, masline si ulei extravirgin (ca cei de mai jos) pe de-o parte si ceafa de porc - on the other.
30 de minute mai tarziu, am scos din cuptor cea mai frumoasa paine,...
...dar si niste cartofi minunati, tampitor de aromati...
...si cateva fripturi porceşti. Literally :))
Toate astea si vreo 11 blueberry muffins, plus tot cam atatea brownies le-am pus intr-un cos si, alaturi de consacratul sous-chef, m-am dus sa harţuiesc culinar doua pisici ireal de foarte frumoase, plus Cookie şi Mishu.

Black & white polka dot riding hood cum eram, am ajuns cu cosuletul in celalalt capat al Bucurestiului cu bunatatile inca calde, multumita foliei de aluminiu si celor cateva semafoare fortzate pe galben :)) Odata instalata, am executat rapid si o salata cu rosii cherry galbene si rosii, salata romana, suc de lamaie, ulei de masline si busuioc.
Finally, I had a good evening.

Etichete: ,