Tort de ciocolata cu dulceata de portocale si glazura de ciocolata amaruie si whisky // La multi ani Alina :)

Cred ca asta e primul meu tort adevarat ever, daca nu-l numaram si pe cel de clatite, care e mai mult un exercitiu de imaginatie :p

Am ales ceva simplu, ca tare am avut emotii că o dau de ciment. Si cum tortul nu era pentru dezmatul personal, ci pentru ziua prietenei mele Alina, parca n-as fi vrut sa fie a total failure.

- 200 g unt
- 200 g zahar
- amestecate impreuna pana se fac pasta
- adaugam 200 g de faina
- 3 oua
- 2 plicuri de praf de copt
- mix it up
- intr-o cescuta am amestecat bine trei lingurite de cacao cu trei lingurite apa
- turnat peste restul de aluat, amestecat din nou. gata :)
- am impartit compozitia in doua si am copt-o intr-o forma rotunda, vreo 25 de minute la foc potrivit (nu e funny termenul asta "potrivit"? :)) inseamna, de fapt, ca nu stiu despre ce vorbesc. cica ar trebui sa fie vreo 180 de grade. totusi inainte sa le scot din cuptor le-am testat cu scobitoarea, pana a iesit curata)

Intr-un final am scos blaturile. Nu prea stiam ce sa fac cu ele, as fi vrut sa pun o crema alba la mijloc si I was thinking mure si zmeura...mmm... da' cum astea nu se mai gasesc la piata, am improvizat. Eu nu ma dau in vant, dar stiu ca o combinatie ciocolata-portocala e a killer for some people, asa ca ca I took my chances si am luat delicioasa dulceata de portocale home made, am tras un strat consitent...
...si am pus capacul :)
Intre timp, am notat inca o premiera in bucataria mea (despre care Andra a zis ca are karma proasta pt ca am mult prea multe chestii :p adevarul e ca si mie mi s-a parut ca it's getting smaller and smaller day by day :)) - bain-marie. Imagine, nici macar nu stiu cum sa pronunţ asta.

Eu eram foarte speriata de termenul fancy si frantuzesc, da' nu a fost asa panica cum imi imaginam. Am luat o cratita micuta, am pus un pic de apa si cand a dat in clocot (you know - bubbles :)), deasupra am trantit un castron (care nu trebuia sa atinga apa). In castron era asa: o 100 g de ciocolata 75% cacao facuta bucati, 100 g de zahar pudra, 100 g unt. Usor de tinut minte :) In plus, vreo trei linguri de lapte. Si la foc mic, am amestecat in castron.
Minunile s-au topit frumos si in cateva minunte eu aveam cel mai minunat sos de ciocolata ever.
Ca sa-l fac chiar si mai fantastic de atat, am amestecat si niste whisky. Mwahahah. This is what i call a happy birthday.

Sosul de ciocolata l-am turnat peste tort (si peste tot pe unde am mai apucat - masa, haine, podea. yummyness all over the place :)
Cateva ore la frigider (care din pacate i-au matuit glazura, da' asta e - comes with the territory...) mai tarziu si...

laaa muuuulti aaaani :x
Lumea zicea ca ar fi fost bun. Ii invit pe aceasta cale sa-mi povesteasca in comment box. Eu n-am apucat sa mananc, dar promit sa repet reţeta :)

Etichete: ,