Tarta cu lamaie

A trecut un an (11 luni, to be exact) de cand am facut-o prima data si nu am suflat nicio vorba despre asta. How much of a lazy ass am I?! Well...

But enough about me - vorbeam despre tarta. Daca cumva ati strambat din nas la ideea de acritura, sunteti pe un drum gresit. Adevarul e ca nici eu nu aveam incredere cand am incercat-o prima data, si am facut-o mai mult de dragul experimentului. Dar apoi a urcat in clasament si acum e una dintre prajiturile preferate ale prietenilor mei (Cookie, ai legatura :P)

Aluatul se face asa cum am stabilit intr-un post anterior. Cat timp tarta sta in cuptor (cu boabele de fasole cu tot :p), ne ocupam de umplutura.

Ingrediente
125ml suc de lamaie (sau lime, daca preferi aroma)
coaja rasa de la lamaie
100g zahar
85g unt taiat bucatele
2 oua mari
2 galbenusuri

Intr-o craticioara se amesteca sucul si coaja de lamaie, zaharul si untul si se pune pe foc mic.
Intr-un castronel se bat impreuna ouale cu galbenusurile.

Cand untul s-a topit si s-a amestecat cu restul ingredientelor, toarna putin din mixtura in castronelul cu oua si amesteca bine (asta ca sa se incalzeasca ouale). Apoi toarna ouale cu totul in cratita, amestecand constant pe foc mic, pana ce compozitia se ingroasa si aproape ca face bulbuci pe margini.

Intre timp forma de tarta s-a copt, asa ca toarna compozitia in aceasta, cu grija (se poate folosi o spatula de cauciuc). Inca zece minute la cuptor, ca sa se aseze, si tarta e gata. Las-o sa se raceasca putin inainte sa o mananci :)
Iar daca ti-a ramas mai mult compozitie (lemon curd se cheama), poti sa o tii intr-un borcan, in frigider sau sa-l mananci pe paine prajita, biscuiti, croisante etc :)

Etichete: , , , ,